Asociația Haller din Zalău, Centrul din Românași și firma de catering Conta Cata SRL au fost verificate și sancționate usturător de comisarii Protecției Consumatorilor Sălaj pentru neregulile grave depistate marți, 17 ianuarie. Comisarii au depistat cazare insalubră, alimente expirate care erau destinate vârstnicilor, dar și celor 200 de copii de la grădinițele Dumbrava Minunată, Nr.5, Nr.7 și David, toate din Zalău.
Potrivit informării Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Nord-Vest (CRPC RNV) Cluj, acțiunea a fost desfășurată de comisarii sălăjeni, care au aplicat amenzi de 45 de mii de lei, au retras peste 260 de kilograme de alimente neconforme și au interzis transportul hranei finite la cele patru grădinițe cu mașina firmei de catering verificată.
Acțiunea de control s-a derulat sub coordonarea vicepreședintelui ANPC, Sebastian Hotca, fiind verificați următorii operatori economici: Asociația Haller – Centru de îngrijire a persoanelor vârstnice „SF. Vineri”, Zalău; Centrul de Servicii Sociale „Sfântul Gheorghe”, Românași; SC Conta Cata SRL – servicii de catering. Acțiunile au avut loc în cadrul campaniei Academia Comisarilor și au urmărit modul în care sunt respectate prevederile legale în domeniu.
În urma neregulilor constatate, comisarii sălăjeni au aplicat mai multe sancțiuni, după cum urmează: 5 amenzi contravenționale în valoare totală de 45.000 lei, 3 avertismente, oprirea definitivă de la comercializare a peste 260 kg de produse alimentare neconforme, interzicerea transportului produselor alimentare finite cu autoturismul neconform al firmei de catering.
”Sunt îngrozit de modul în care unii operatori economici care prestează servicii de îngrijire a persoanelor vârstnice găsesc să-și îndeplinească obligațiile contractuale. Încălcând flagrant legea, le oferă acestora produse expirate și îi cazează în condiții insalubre și mai sunt și plătiți pentru asta. Fac un apel către aparținătorii acestor persoane! Să analizeze cu multă atenție locul pe care-l aleg pentru ca părinții sau bunicii lor să-și trăiască anii bătrâneții, și să ne sesizeze ori de câte ori constată că lucrurile nu sunt în ordine”, a declarat Sebastian Hotca, vicepreședintele ANPC.
Potrivit informării, deficiențele constatate au fost multe…
La Asociația Haller și Centrul de Servicii Sociale „Sfântul Gheorghe” (centre în care beneficiază de servicii de îngrijire socială 100 de vârstnici) s-a depistat utilizarea unor produse alimentare expirate, ca materie primă; folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare; folosirea unor vitrine frigorifice, pentru depozitarea produselor și preparatelor, insalubre, cu pete de rugină; utilizarea veselei din plastic și a unor ustensile de lucru cu mânere de lemn sau plastic; folosirea unor coșuri/tomberoane pentru reziduuri fără capace, în zona de preparare; utilizarea unor toalete în stare de degradare.
La SC Conta Cata SRL s-au depistat cele mai grave nereguli: utilizarea unor produse alimentare expirate ca materie primă; folosirea unor preparate fără elemente de identificare-caracterizare; utilizarea unui spațiu de depozitare a materiilor prime neconform; efectuarea transportului cu un autovehicul neigienizat ce prezintă o stare avansată de degradare.
”Menționăm că acest operator economic oferea servicii de catering unui număr de 4 grădinițe: Grădinița cu program prelungit <Dumbrava Minunată> Zalău, Grădinița cu program prelungit Nr. 5, Grădinița cu program normal Nr. 7 Zalău și Grădinița Creștină <David>, Zalău, unde sunt școlarizați aproximativ 200 de copii.
Comisarii CJPC Sălaj vor continua acțiunile de verificare a respectării drepturilor consumatorilor indiferent de serviciile de care beneficiază și, așa cum am demonstrat și până acum, indiferent de operatorul economic, vor fi luate măsuri urgente de conformare, inclusiv sancțiuni contravenționale complementare”, au subliniat reprezentanții ANPC.
- sursa tuturor fotografiilor din material este Biroul de presă CRPC RNV Cluj
Bine bine lipsește îngrijitorul șef de bătrâni ciobanca să vedeți acolo conditii
Ar fi bine daca OPC -ul si ar face treaba in toate cazurile, la nivel Normal , fara a exagera.
Am depus o plangere la ei, nici nu m au bagat in seama, am ramas cu paguba, nici macar nu m au contactat.