Directorul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 1 Zalău, Alina Maxim, la invitația Tenaris Silcotub Zalău, a participat zilele trecute la București, la gala ”The Diplomat”, unde, alături de reprezențanții multinaționalei, a primit trofeul COMMUNITY IMPACT EXCELLENCE AWARD pentru proiectul prin care a fost înființat laboratorul STEAM al unității de învățământ preșcolar din municipiu.
Practic, în cadrul “THE DIPLOMAT-BUCHAREST AWARDS GALA”, eveniment care a reunit reprezentanți ai companiilor, ai organizațiilor și personalități care au contribuit decisiv la dezvoltarea proiectelor și a climatului de afaceri în România, TenarisSilcotub a câștigat două premii – Community Impact Excellence (Excelență în Impactul Asupra Comunității) și Sustainability Comittment (Angajament de Sustenabilitate) – pentru proiectele prin care compania își aduce contribuția în educație STEM, dezvoltare de competențe tehnice și educație privind protecția mediului.
Reprezentanții companiei TenarisSilcotub i-au invitat la gala de decernare a premiilor pe directorii celor două instituții de învătămant partenere în cadrul proiectelor înscrise în concurs, din Zalău și din Călărași.
La Zalău, prin parteneriatul Grădinița 1 – TenarisSilcotub, a fost înființat primul laborator STEAM la nivel preșcolar din țară, implicarea naționalei în dezvoltarea socială în comunitate fiind recunoscută și prin premiul oferit la evenimentul de la București.
”Este o onoare pentru noi să fim parte a proiectelor inovative din România și recunosc faptul că sunt mândră de rezultatele echipei noastre, acest premiu fiind și recunoaștere a eforturilor depuse de Grădinița 1 și de partenerul nostru. Am pus mult suflet în acest proiect și am făcut totul pentru preșcolari, deoarece utilitatea laboratorului STEAM în dezvoltarea copiilor noștri se observă deja. Am avut șansa să beneficiem de finanțare din partea Tenaris, să formăm cadrele didactice pentru predarea prin metode STEAM și a fost întocmită prima curriculă pentru educație timpurie. Cred eu că proiectul nostru va fi implementat cu succes și în alte unități de învățământ din țară și că Grădinița 1 din Zalău a deschis o nouă cale în educația timpurie”, a mărturisit directorul unității de învățământ, Alina Maxim.
Așa cum au precizat organizatorii, în cadrul acestui eveniment dedicat managerilor și proiectelor relevante din economie și educație, au fost aduse în prim plan companiile și demersurile inovatoare ale acestora, în parteneriat cu diferite instituții, pe parcursul ultimilor doi ani.
Laboratorul STEAM din Grădinița 1, este rezultatul proiectului ”The space of the future”, inițiat de colectivul cadrelor didactice al Grădiniței 1. Proiectul a fost finantat de TenarisSilcotub și implementat în cadrul gradiniției cu implicarea echipei de cadre didactice și a specialistului TenarisSilcotub în programe educaționale non-formale, Natalia Ielciu. Cadrele didactice ale Gradinitei nr. 1 au fost instruite de către TenarisSilcotub în metode de învățare prin investigare a primei tematici STEAM pentru educație preșcolară din țară, iar formarea cadrelor didactice s-a realizat pe parcursul a 21 de ore, după care s-au desfășurat și primele activități STEAM cu preșcolarii grădiniței.
Ideea scrierii acestui proiect le-a venit cadrelor didactice pentru că generațiile actuale de copii, preocupate tot mai mult să descopere, nu mai vor să primească informația de-a gata.
”Așa am început eu și colegele mele din această grădiniță să ne documentăm pe conceptul STEM. Așa am aflat că STEM se bazează pe patru principii – știință, tehnologie, inginerie și matematică. Ulterior, cercetătorii au descoperit că și arta vine să completeze cele patru principii. Astfel, a apărut educația STEAM, care vine să dezvolte copiilor o gândire independentă, fiecare copil muncește, experimentează, iar rolul cadrului didactic este doar acela de a ghida munca copilului. Măsurarea informațiilor nu este neapărat importantă aici. Este important să experimenteze, să fie stimulat și ghidat pe acest drum. Tot educația STEAM deazvoltă și o curiozitate naturală astfel încât copiii își doresc să cerceteze, să investigheze – sunt îmbinate armonios cunoștințele din cele cinci domenii. Spre deosebire de metodele tradiționale, metoda STEAM este o metodă constructivă și aplicată, astfel încât are la bază conceptul de a învăța făcând. Copiii răspund unor provocări, formulează idei, concluzii, iar dacă toate aceste concepte sunt bine cimentate încă din copilărie, atunci când ajung la școală, vor fi deja familiarizați și vor deveni oameni curioși, vor dori să pună în practică ceea ce au învățat încă de aici”, ne-a precizat Alina Maxim.
Eforturile comune au dat viață unui loc plin de culoare, de jocuri, de materiale interesante chiar și pentru cei mari, de un spațiu destinat integral cunoașterii, întrebărilor și răspunsurilor la care cei mici sunt adevărați campioni.