Cele trei instituții avertizează asupra mesajelor false trimise în numele lor
În ultima perioadă, tot mai multe semnale sunt trase din partea autorităților și a instituțiilor în privința încercărilor de fraudă online. Dacă ”hoții”, au ajuns să trimită până și în numele Poliției e-mailuri false, acum sunt sesizate situații în care se primesc mesaje pe e-mail, ”de înștiințare”, de la ANAF sau companii precum Poșta Română și BCR.
Reprezentanții acestora atrag atenția tuturor că sunt mesaje false și destiatarii să fie atenți ce link-uri deschid și, mai ales, ce date oferă celor care le solicită.
”ANAF atenționează asupra unei noi campanii de mesaje false, transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt informați despre <discrepanțe în evidența fiscală>. Mesajului îi este anexat un document, <evidența fiscală>, pe care vă sfătuim să nu îl deschideți! Reiterăm următoarele: NU deschideți aceste emailuri și NU accesați documentele anexate sau linkurile din conținut; nu transmiteți bani către conturile menționate! Serviciul Spațiul Privat Virtual, pus la dispoziția contribuabililor, gratuit, a fost creat și dezvoltat pentru o comunicare securizată cu instituția. De asemenea, contribuabilii pot obține informații fiscale cu caracter general la CALL CENTER ANAF 031.403.91.60”, transmit reprezentanții ANAF.
În cazul mesajelor false primite de la ”Poșta Română”, utilizatorii sunt invitați să confirme adresa pentru livrarea unui pachet.
În numele BCR, tot prin e-mail, utilizatorului i se solicită să-și activeze cardul ”temporar dezactivat pentru plăți online”.
Toți avertizează că acest tip de e-mailuri sunt, în fapt, mesaje false, metodă prin care li se cer destinatarilor date personale. Prin apăsarea unui link din acel mesaj, utilizatorii riscă să își pună datele personale la dispoziția unor persoane necunoscute și să se trezească cu conturi bancare goale.