Administrația locală mai face un pas spre operaționalizarea transportului public în Zona Metropolitană Zalău. Odată implementat acest proiect, autobuzele Transurbis vor avea curse regulate spre și dinspre comunele limitrofe Crișeni, Hereclean, Mirșid și Meseșenii de Jos. Societatea de transport ar mai avea nevoie de încă 10 autobuze pentru a putea furniza acest serviciu.
Marți, 11 octombrie, la sediul Primăriei municipiul Zalău a avut loc o întâlnire de lucru pe marginea transportului public în Zona Metropolitană.
Au fost prezenți cei doi viceprimari ai municipiului, Teodor Bălăjel și Nicolae Fazakas, administratorul public, Călin Forț, reprezentanți ai Direcției Tehnice din cadrul Primăriei municipiului Zalău, conducerea Transurbis și primarii comunelor care fac parte din Zona Metropolitană: primarul comunei Crișeni, Călin Morar, primarul comunei Meseșenii de Jos, Alexandru-Bogdan Bercean și viceprimarul comunei Mirșid, Ovidiu Bodea. Primarul comunei Hereclean, Dobrai Francisc, a lipsit, fiind în ședință de Consiliu Local.
”Pentru a satisface nevoile de transport în Zona Metropolitană, operatorul Transurbis are nevoie de o flotă de transport de aproximativ de 75 de autobuze și microbuze. La ora actuală, operatorul are în dotare 66 de mijloace de transport printre care 20 de autobuze electrice.
Având în vedere posibilitatea de a accesa și bani europeni și de a achiziționa autobuze electrice, împreună cu primarii comunelor și conducerea Transurbis am discutat câteva lucruri în ceea ce priveste strategia de transport în Zona Metropolitană și dezvoltarea de capacități de transport și probleme de costuri, cu serviciul de transport local.
Se știe că Primăria municipiul Zalău a depus încă o cerere de finanțare prin PNRR pentru 20 de autobuze electrice de 10 metri. S-a căzut de acord că UAT Municipiul Zalău, în numele asociatiei metropolitane, să depună o cerere de finanțare pentru încă 15 minibuse, iar în viitorul apropiat, odată cu deschiderea apelului de proiecte pe POR, vom achiziționa încă 5 autobuze de 18 metri și încă 5 minibuse, ajungând astfel la capacitatea de 65 de autobuze noi.
S-a luat decizia ca Primăria municipiul Zalău să achiziționeze un studiu în Zona Metropolitană și să grăbească pașii și procedura de urmat în așa fel încât Zona Metropolitănă să fie una funcțională.
Astfel se va contracta un studiu în ceea ce privește transportul metropolitan în Zalau și comunnele care fac parte din Zona Metropolitană, urmând ca în 2023 să anunțăm în Jurnalul Uniunii Europene intenția de a veni cu un nou contract de operare în ceea ce privește transportul public de călători pe Zona Metropolitană”, a explicat viceprimarul Teodor Bălăjel.
Toți cei prezenți la întâlnire au susținut că serviciul public de transport în Zona Metropolitană trebuie să fie operativ în cel mai scurt timp.
În luna mai, Primăria Zalău a depus o cerere de finanțare prin PNRR (Planul Național de Reziliență și Redresare) pentru achiziționarea a 20 de autobuze electrice de 10 m și stațiile de încărcare aferente acestora, dar și să instaleze alte 45 de stații de încărcare pentru vehicule electrice pe raza municipiului.
Autobuzele electrice vor deservi transportul public în zona metropolitană, iar unitățile administrativ teritoriale care fac parte din această zonă trebuie să instaleze și ele stații de încărcare pentru vehicule electrice.
Băi dăștepților iar nu deranjați pe cento, de la Mirsid este tren pe care toti vin cu nasul, dar la moigrad si brebi că este la 3 respectiv 6 km de ortelec(zalau) nu v-ați gândit,?
Campanie electorala, in comuna Mesesenii de Jos nu este transport public de peste 3 ani de zile, sa mai vorbim despre cum ajung elevii la scoala in oras ?:)