Deși CNAIR a negat luna trecută că a anulat licitația pentru lucrările de proiectare și execuție a tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău -Chiribiș, Asociația Pro Infrastructură prezintă acum dovada, negru pe alb.

Tronsonul Chiribiș-Suplacu de Barcău, parte din Autostrada Transilvania, rămâne, în continuare, în aer. Licitația pentru proiectarea și execuția celor 26,35 kilometri a fost anulată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, deși, luna trecută, oficialii CNAIR negau acest lucru.

Asociația Pro Infrastructură a intrat în posesia documentului care arată că, în 26 iulie, s-a decis anularea procedurii de achiziție publică pentru atribuirea acestui contract, pe motiv că “nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă”.

sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

“Având în vedere informațiile apărute în presă referitoare la anularea procedurii de atribuire a contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550), precizăm că aceste știri nu reflectă situația reală a procedurii, fiind extrase dintr-un document intermediar, aflat încă în analiză. Procesul de evaluare a ofertelor este în desfășurare. În acest moment nu au fost emise Comunicările de rezultat. CNAIR infirmă informațiile referitoare la anularea procedurii. Ulterior finalizării procesului de evaluare și aprobării Raportului Procedurii, Autoritatea Contractantă va emite Comunicările de rezultat prin care ofertanții participanți vor fi informați cu privire rezultatul procesului de evaluare”, transmitea CNAIR, în 22 iulie. 

Tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș are o lungime de 26,35 kilometri, valoarea estimată a lucrării fiind de 465,14 milioane lei, fără TVA.

Lunga poveste a autostrăzii de la Suplacu de Barcău la Chiribiș…

Lucrările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute cu 18 ani în urmă, iar apoi abandonate, de americanii de la Bechtel. De altfel, și partea cea mai grea a lucrării, acel viaduct de 1,8 kilometri care trece prin mijlocul unui lacului de acumulare de la Suplacu de Barcău, a fost început dar nefinalizat de Bechtel. În ultimii ani, autorităţile au reziliat mai multe contracte pentru execuţia lucrării acestui tronson din Autostrada Transilvania. După rezilierea contractului cu americanii de la Behtel, a urmat cel cu spaniolii de la Corsan. Licitația a fost câștigată mai apoi de o firmă românească, Construcții Sibiu, dar contractul nu s-a mai semnat, așa că licitația a fost anulată.

Acum, s-a mai anulat o licitație. Povestea, pe larg, o spune Asociația Pro Infrastructură: “Erbașu, câștigătorul inițial, a fost contestat și contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câștigat definitiv descalificarea ofertei Erbașu. Iar în 26 iulie 2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco. Motivul? Din ce informații avem, NU din cauza certificatului negativ rezultat din rezilierea contractului pe lotul vecin, Chiribiș-Biharia, ci pentru modalitatea de calcul a experienței similare (valoare proiecte similare construite anterior) a partenerului spaniol din asociere. Rezultat automat? Anularea procedurii. Decizia CNAIR poate fi atacată de Drum Asfalt-Trameco în termen de 10 zile de la comunicare. La această oră nu știm când/dacă a fost comunicată, deci nu putem spune cert dacă perioada legală de atac s-a scurs sau nu. Solicităm CNAIR să clarifice public dacă asocierea Drum Asfalt-Trameco a făcut sau nu contestație”, transmite organizația nonprofit care monitorizează proiectele majore de infrastructură din România.