Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, îl acuză pe actualul ministru, Sorin Grindeanu, că blochează lucrările de Autostrada Transilvania.
Lideul USR îl critică pe social democrat pentru anularea licitației pe tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș. “Grindeanu anulează încă o licitație pe A3 – 26 km de autostradă între Suplacu de Barcău și Chiribiș. Este al doilea tronson blocat de Sorin Grindeanu pe autostrada A3, după ce în primăvară reziliase și lotul vecin Chiribiș – Biharia și pe care nu a fost în stare să îl reliciteze nici până azi.
La aproape 20 de ani de la startul lucrărilor de către Bechtel, contorizăm a 4-a reziliere sau anulare de licitație pe sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiș, cel mai probabil o situație unică la nivel mondial”, spune fostul ministru de la Transporturi.
Acesta a adăugat că în mandatul său, în 2021, a fost anunţat câştigătorul acestei licitaţii, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestaţiile.
“Anul trecut, în mandatul meu, a fost anunțat câștigătorul acestei licitații, iar în februarie 2022 s-au finalizat contestațiile. Ar fi trebuit să fie desemnat câștigătorul final și să se semneze contractul. Însă un asemenea scenariu a fost de neimaginat pentru Sorin Grindeanu.
Proiectul a fost abandonat în 2013 de PSD – Dan Șova la un stadiu de finalizare de 50%. De atunci, scheletele de fier-beton nefinalizate au rămas o mărturie vie a incompetenței și nepăsării PSD.
Tot aici zace nefolosit și vestitul viaduct de 1,8 km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume, un <muzeu> în aer liber ce a costat zeci de milioane de euro”, afirmă Cătălin Drulă.
Ministrul Transporturilor și CNAIR neagă anularea licitației
De cealaltă parte, actualul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că luna aceasta vom afla rezultatul procedurii de reevaluare a ofertelor depuse pentru sectorul Suplacu de Barcău – Chiribiş.
“Proiectarea şi execuţia tronsoanelor Poarta Sălajului – Zalău şi Zalău – Nuşfalău, inclusiv Tunelul Meseş, se află în etapa a doua a licitaţiei. În cazul sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiş, licitaţia se află în reevaluare oferte, termenul estimat pentru comunicarea rezultatului procedurii fiind luna august 2022”, a anunțat ministrul.
Și CNAIR a negat anularea licitației, printr-un comunicat de presă. “Având în vedere informațiile apărute în presă referitoare la anularea procedurii de atribuire a contractului Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550), precizăm că aceste știri nu reflectă situația reală a procedurii, fiind extrase dintr-un document intermediar, aflat încă în analiză. Procesul de evaluare a ofertelor este în desfășurare. În acest moment nu au fost emise Comunicările de rezultat. CNAIR infirmă informațiile referitoare la anularea procedurii. Ulterior finalizării procesului de evaluare și aprobării Raportului Procedurii, Autoritatea Contractantă va emite Comunicările de rezultat prin care ofertanții participanți vor fi informați cu privire rezultatul procesului de evaluare”, transmite CNAIR.
Potrivit informațiilor apărute în spațiul public, CNAIR ar fi decis anularea licitației pentru tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania pe motiv că nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă, prețurile licitate fiind peste valoarea estimată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș are o lungime de 26,35 kilometri, valoarea estimată a lucrării fiind de 465,14 milioane lei, fără TVA.
În luna mai, CNAIR a reziliat contractul pentru secțiunea Chiribiş – Biharia
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat, în luna mai, contractul pentru secţiunea Chiribiş – Biharia a autostrăzii Transilvania.
“A fost nevoie de această măsură ca urmare a blocajului generat de constructor care nu a reuşit nici până acum să predea un Proiect Tehnic conform. Contractul a fost semnat în anul 2020, iar construcţia ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârşitul acestui an (2022). CNAIR va relansa acest contract în cel mai scurt timp”, a explicat atunci Sorin Grindeanu.
Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Chiribiş – Biharia, 28,55 km, din A3, în valoare de 326,5 milioane de lei, a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Proiectarea avea alocată şase luni, iar execuţia, 18 luni.