Patru autocamioane și tot atâtea semiremorci, în valoare de aproximativ 400 de mii de euro, utilizate pentru transportul ilegal de material lemnos, au fost confiscate de polițiștii Biroului pentru Protecția Fondului Forestier și Piscicol, în prima jumătate a acestui an.                           

Biroul s-a înființat în ianuarie și  funcționează în cadrul Serviciului Ordine Publică Sălaj.

Principalele atribuții ale polițiștilor biroului sunt coordonarea activităților specifice de prevenire și combatere a delictelor silvice și a celor din domeniul piscicol, precum și a ilegalităților comise de persoanlul silvic sau cel cu atribuții în gestionarea și paza fondului piscicol.

De la înființare, polițiștii au aplicat în total 220 de sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea regimului silvic, în valoare de 327.400 de lei, și au confiscat peste 1.000 de metri cubi de material lemnos, în valoare de peste 180 de mii de lei.

De asemenea, la nivelul biroului au fost soluționate 35 de dosare penale, iar valoarea bunurilor indisponibilizate, în vederea confiscării, a depășit 400 de mii de euro.

Polițiștii au depistat 4 ansambluri de vehicule, ce transportau material lemnos, fără documente de proveniență legală, în cantitate de peste 10 metri cubi. Conform prevederilor legale, în aceste cazuri s-au întocmit dosare penale și s-au indiponibilizat, în vederea confiscării, atât camioanele, cât și semiremorcile cu care s-au efectuat transporturile ilegale.

Polițiștii au confiscat și cinci 5 motofierăstraie, folosite tot pentru comiterea unor delicte silvice.

Aceștia au fost ajutați de polițiști din cadrul Serviciului Ordine Publică și de la secțiile de poliție rurală.

Fondul forestier al județului Sălaj cuprinde circa 53 de mii de hectare aflate în proprietatea privată a persoanelor fizice și proprietatea privată indiviză a formelor asociative, peste 29 de mii de hectare aflate în proprietatea publică a statului, și aproximativ 32 mii de hectare care se află în proprietatea  publică și privată a unităților administrativ-teritoriale.