La ora cand scriu aceste randuri am aflat rezultatele examenului de titularizare din acest an din tara si din judet. Chiar daca un inspector salajean era incantat ieri ca doar 113 candidati au luat note sub cinci si 124 intre cinci si sapte, canalele media vorbesc sus si tare ca si in acest an examenul de titularizare, ultimul din istoria invatamantului romanesc, a fost un dezastru. Profesorii care ar trebui se ocupe de elevi au luat la examen si note de 1 si 2, ceea ce ne face acum sa nu ne mai miram de rezultatele dezastruoase de la bacul din acest an. Daca nici viitorii dascali nu au reusit sa treaca de acest examen sau sa obtina macar nota 5, cum ne-am astepta ca invataceii lor sa aiba rezultate stralucite? Probabil candidatii care au dat examen in acest an vor gasi scuze precum subiectele au fost prea grele sau am fost prea atent supravegheati. Examenul de titularizare din acest an ridica un important semn de intrebare asupra calitatii invatamantului primar si gimnazial ca sa nu mai vorbim de cel universitar. Sa nu uitam ca examenul de titularizare verifica aptitudinile si cunostintele dobandite de viitorii profesori pe bancile facultatilor in decursul anilor de studiu. Iar conform rezultatelor afisate se vede faptul ca multi dintre cei ce vor sa imbratiseze meseria de dascal nu au prea facut-o. Cei de la minister ar trebui sa-si puna o intrebare: de ce s-a ajuns in situatia asta? In primul rand ar trebui sa verifice modul in care se fac admiterile la facultate, in multe cazuri fara examen, asfel ca s-a ajuns la ideea ca oricine poate sa faca o facultate daca are bani doldora. Si atunci ne mai miram de aceste rezultate? NU, chiar deloc.