Avansează lucrările la una dintre cele mai așteptate investiții rutiere din județ. Pe cel de-al doilea tronson al șoselei ocolitoare a Zalăului, stadiul lucrărilor este de aproape 30 la sută în momentul de față.

Potrivit datelor prezentate miercuri de constructor, în cadrul vizitei de lucru pe șantier a prefectului Dari Toma și subprefectului Florin Florian, realizările proiectului până în prezent sunt: terasamente 60%, suprastructură drum 9%, podețe casetate hidraulice 18%, podețe 64%, lucrări de consolidare 10%, poduri, viaducte 13% şi lucrări poligon Aghireş 92%. Stadiul fizic actual al proiectului este de 27%.

Executantul lucrării este asocierea de firme Synohidro Corporation Limited (China) şi Good Prod SRL (România).

“Este un proiect dificil, cu multe provocări, motiv pentru care i-am cerut constructorului o mobilizare exemplară pentru finalizarea lucrărilor în cele mai bune condiţii. L-am asigurat totodată de sprijinul autorităţilor, în cazul în care acesta va fi solicitat”, spune prefectul Dari Toma.

“Una dintre cele mai așteptate investiții în infrastructura rutieră din Sălaj este tronsonul II al Variantei de ocolire a Municipiului Zalău. Un proiect care a avut un parcurs foarte greu, cu multe blocaje birocratice, și care, odată finalizat, va contribui semnificativ la dezvoltarea municipiului Zalău și a zonei metropolitane. Devierea traficului greu din Zalău pe Varianta ocolitoare este importantă pentru creșterea siguranței rutiere în oraș, pentru durabilitatea străzilor utilizate acum pentru transportul gabaritic, dar va fi un factor care va contribui și la dezvoltarea economică a zonei”, consideră subprefectul Florin Florian.

Traseul variantei ocolitoare Zalău are o lungime de 5,535 kilometri şi este unul sinuos, cu cinci viaducte, două poduri şi 15 podeţe. Drumul va avea o lăţime de 10 metri, cu şapte metri partea de carosabil şi trei benzi de circulaţie în zonele cu pantă accentuată.

Contractul a fost semnat în 31 iulie 2020, valoarea acestuia fiind de 185 milioane lei, fără TVA, cu 6 luni perioada de proiectare, 24 de execuție și 7 ani garanție. Ordinul de începere a fost dat în 25 septembrie 2020, iar termenul de finalizare este luna martie 2023.

“Centura Zalău înaintează greu prin pădurile sălăjene. Terenul este foarte dificil și structurile care trebuie executate sunt migăloase, mai ales când sunt cocoțate în dealurile transilvănene, chiar dacă vorbim doar de 5,53 kilometri de drum cu o bandă pe sens (plus una în anumite zone pe sensul de urcare)”, observa, în martie, Asociația Pro Infrastructură, menționând că “antreprenorul trebuie să mărească semnificativ mobilizarea dacă vrea să aibă o șansă de a-și respecta angajamentele contractuale”.