Administrația locală are în plan demolarea podului de pe strada Corneliu Coposu din Zalău și construirea unuia nou. Lucrarea ar urma să fie realizată în cadrul proiectului care vizează modernizarea coridorului integrat de mobiliate urbană, axa est-vest, strada Avram lancu – strada Corneliu Coposu.

Pe parcursul execuţiei lucrărilor, efectuate de SC Avril SRL, şi în urma controlului ISC efectuat la această investiţie, s-a constatat că la podul situat la km 1+229, în documentaţia tehnică nu sunt prevăzute nici un fel de lucrări de reabilitare sau de modernizare, deşi în teren se constată că parapeţii din beton existenți sunt degradaţi, trotuarele au o lăţime insuficientă, iar accesul din partea dreaptă, imediat după pod, este necorespunzător. Concluzia a fost că se impun lucrări de reabilitare a podului, deoarece de la data elaborării documentaţiilor iniţiale tehnico-economice faza PT şi până la momentul executării lucrărilor, la pod au apărut degradări vizibile.

SC Construct CDP SRL a elaborat documentaţiile tehnico-economice, faza expertiză tehnică pentru reabilitarea podului de pe strada Corneliu Coposu, iar în baza expertizei tehnice, podul se încadrează în clasa V, adică stare critică, deoarece prezintă degradări atât la suprastructură, cât şi la infrastructură. Pentru exploatarea acestuia la parametri normali de siguranţă, nu se pot face doar lucrări de reabilitare. Prin expertiză se propune realizarea unui pod nou, pe amplasamentul celui existent, şi demolarea acestuia din urmă.

Proiectantul a propus două variante de construcție: fie un pod dalat, cu o deschidere, din grinzi prefabricate şi placa de suprabetonare, care ar costa 3.180.982 lei cu TVA, din care construcţii montaj 2.718.176 lei cu TVA, fie un pod dalat, cu o deschidere, cu dală monolită din beton cu armătură rigidă din profile laminate, care ar costa 3.335.543 lei cu TVA, din care construcţii montaj 2.871.257 lei cu TVA.

Potrivit municipalității, proiectantul recomandă prima variantă, care este mult mai ușor de realizat, timpul de execuție este considerabil mai scurt, iar costurile sunt mai reduse, fără a fi identificate dezavantaje, comparativ cu cealaltă soluție.

“Precizăm că realizarea podului propus, în cadrul proiectului nostru, este necesară, în primul rând, pentru punerea în siguranţă a circulaţiei rutiere pe str. Corneliu Coposu din Municipiul Zalău, dar şi pentru finalizarea obiectivului de investiţii <Modernizare coridor integrat de mobiliate urbană, axa est-vest str. Avram lancu – Corneliu Coposu>. Conform contractului de finanţare şi a achiziţiilor derulate/contractelor încheiate, la această dată, există economii din categoria cheltuielilor eligibile în sumă de circa 1.700.000,00 lei cu TVA. De asemenea, în cadrul capitolului Diverse şi neprevăzute al investiţiei este disponibilă, la această dată, suma de 650.489,81 lei cu TVA. Pe de altă parte, aceste sume pot fi diminuate, pe parcursul execuţiei lucrărilor contractate pentru modernizarea coridorului C. Coposu – A. lancu, necesitând a fi utilizate pentru eventualele lucrări suplimentare şi/sau ajustări de preţuri, conform prevederilor legale. ]n aceste condiţii, sumele care nu pot fi asigurate din economiile din cadrul proiectului reprezintă cheltuieli neeligibile şi este necesar a fi asigurate din bugetul local”, explică administrația locală.
În ședința de joi, 28 aprilie, va fi supus la vot în Consiliul local proiectul de hotărâre privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice, faza DALI, pentru demolare pod existent şi construire pod nou pe str. C. Coposu, km 1+229 aferent obiectivului de investiţii “Modernizare coridor integrat de mobiliate urbană, axa est-vest str. Avram lancu – Corneliu Coposu”.

Această investiție se realizează în baza unui contract de finanţare încheiat în 2019 între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi Municipiul Zalău, banii fiind asigurați din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.