De Rusalii, Compania de Apă a decis să nu debranşeze de la apă locatarii blocurilor din Zalău şi Jibou care nu au semnat pană acum noile contracte pentru furnizarea serviciului.
De la 1 iunie a reinceput somarea blocurilor care nu au semnat pană acum noile contracte pentru apă şi cana-lizare, iar in data de 9 iunie ar fi trebuit operate primele debranşări, conform somaţiei. Doar la Jibou s-a sistat apa joia trecută, la un număr de cinci blocuri, dar vineri s-a reluat furnizarea serviciului, deoarece trei blocuri au anunţat că doresc să incheie contractele. La Zalău continuă somarea celor peste 400 de blocuri care nu semnaseră contractele şi nici nu au depus cereri pentru separarea reţelei de apă la nivel de bloc. „Din 120 de blocuri somate, 44 au venit la contractare. Ne interesează să avem contracte incheiate, nu să oprim apa. In perioada 12 aprilie – 31 mai oamenii nu au venit să incheie contracte, dar de cand am inceput să facem somaţii au inceput să vină tot mai mulţi. Dorim să avem contractele incheiate cu populaţia şi să furnizăm serviciul. Nu cred că este normal ca de sărbători să creăm o tensiune suplimentară sau disconfort. Asta nu inseamnă că dăm inapoi”, ne-a declarat Marcel Zaharia, directorul sucursalei Zalău a Companiei de Apă Someş.
Nu mai e loc de tocmeală
Primăria Zalău şi Consiliul Judeţean Sălaj au făcut demersuri pentru ca populaţia să nu rămană fără apă, reuşind să obţinuă pană acum alte două termene limită pentru incheierea noilor contracte. Totodată, s-a primit acordul pentru o a doua variantă, contorizare separată pentru fiecare apartament, in condiţiile in care apometrele actuale nu sunt valabile, iar reprezentanţii Companiei de Apă nu pot să intrerupă servi-ciul doar pentru locatarii răuplatnici. Se pare că noile contracte care prevăd factu-rarea la comun sunt legale şi oamenii nu au decat cele două opţiuni. „Am avut intalniri cu reprezentanţii Companiei de Apă de la Cluj şi am convocat membrii Asociaţiei pentru a căuta soluţii. Oamenii au avut termen pană la sfarşitul lunii mai pentru a opta pentru una din cele două posibilităţi: contorizarea individuală, cu termenul de 90 de zile pentru efectuarea lucrărilor, sau centralizat, prin asociaţie sau un reprezentant legal. Cu greu s-a acceptat varianta individualizării, dar din păcate pe cheltuiala oamenilor”, ne-a declarat Radu Căpilnaşiu, primarul Zalăului. Cat priveşte debranşarea populaţiei, ca metodă de constrangere, edilul a declarat că este o metodă legală, iar in condiţiile in care se face in mod abuziv se va trece la sancţionarea furnizorului de servicii.
Tiberiu Marc: „In timp, va trebui să alegem individualizarea consumului”
„Există un cadru legal pe care trebuie să-l respectăm. Am incercat să oferim mai multe soluţii consumatorilor dandu-le posibilitatea să aleagă dintre ele şi am prelungit termenul in care puteau avea o opţiune de mai multe ori. Nu sunt adeptul debranşărilor, mai degrabă a găsirii unei soluţii amiabile. Faptul că pană la urmă numărul contractelor creşte, chiar dacă nu intr-un ritm alert, e un lucru imbucurător. Sunt două posibilităţi, fie individualizarea consumului, fie asocierea, care e mai ieftină. Ca o părere personală, cred că in timp va trebui să alegem individualizarea consumului, astfel incat fiecare să plătească atat cat consumă, iar cei care nu plătesc să poată fi traşi la răspundere. Am obţinut din partea Companiei de Apă facilitatea de a asigura ei proiectarea şi contoarele, urmand ca locatarii să suporte costul lucrărilor de modificare a reţelei interioare a blocului. Aştept ca primele proiecte să fie un exemplu de bună practică, fie şi o ofertă de preţ pentru individualizarea consumului. Pentru cei care nu pot suporta aceste cheltuieli, există varianta mai ieftină, asocierea sau desemnarea unui reprezentant legal pentru a incheia contractul cu Compania la nivel de branşament. In cazul celor care nu au incheiat contractele, există parcă o inţelegere intre locatari pentru a-i proteja pe cei care nu plătesc. Dacă individualizăm consumul nu se mai crează probleme. Noi avem o comunicarea continuă cu Compania de Apă şi incercăm să găsim soluţii, in special, pentru beneficiari, dar şi ca raporturile contractuale cu Compania să fie in bună regulă, in condiţiile in care vechile contracte au expirat”, este de părere preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj.
Costul modificărilor la reţeaua de apă şi canalizare şi contorizarea separată pentru fiecare apartament costă aproximativ 800 de lei/proprietar, iar preţul unui apometru este de aproximativ 25 de euro.
Sub presiunea Companiei de Apă
Articole
Postul Sfintei Marii
”Dacă lumea ar posti, nu s-ar mai face arme, n-ar mai fi războaie, tribunale și închisori. Postul i-ar ajuta pe toți să se înfrâneze, nu numai de la mâncare, ci să izgonească iubirea de arginți, lăcomia și orice vicleșug.” (Sfântul Vasile cel Mare) Dragi cititori, a început postul Adormirii Maicii Domnului, cunoscut în popor și sub denumirea de postul Sfintei Marii. Acesta durează două săptămâni și se încheie în data de 14 august, înainte de marea sărbătoare…
Mai mult...Solidaritatea
Ziua bună, dragi cititori! Într-o veche istorisire, doi soldați traversau, noaptea, o pădure înzăpezită. Atacați de o haită de lupi, ei s-au așezat spate în spate și s-au apărat reciproc. Astfel, fiecare a avut o perspectivă diferită asupra pericolului, dar, alegând să rămână împreună și să conlucreze, și-au putut salva viețile. Ce anume i-a salvat pe cei doi? Răspunsul este simplu și vădit: solidaritatea. Dacă aruncăm o privire pe rețelele de socializare la ecourile unor știri, dacă…
Mai mult...