Inteligența artificială are potențialul de a îmbunătăți multe arii ale societății, inclusiv ajutându-i pe medici să diagnosticheze probleme grave de sănătate și ajutând oamenii de știință să trieze un flux imens de informații.

Dependența de jocuri de noroc este o altă problemă cu care I.A. ne poate ajuta. Deși nu poate împiedica neapărat pe cineva să se implice în obiceiuri cu risc de dependență, inteligența artificială poate identifica când cineva este în pericol, astfel încât să poată obține la timp ajutorul de care are nevoie.

Asta arată un raport de la The New York Times, care detaliază o companie numită Mindway AI. Folosind o combinație de psihologi și studii de la Universitatea Aarhus, Mindway AI își propune să folosească învățarea automată și știința pentru a identifica la timp riscul de dependență de jocuri de noroc pe baza datelor legate de mai mulți factori de risc.

Ar putea un AI impersonal să se dovedească mai eficient decât oamenii în identificarea jucătorilor care au dezvoltat o problemă și au nevoie de ajutor pentru a o depăși?

Evaluarea riscului cu date concrete

Sistemul creat de Mindway AI este o modalitate de a evalua dacă cineva prezintă semne care indică probleme cu jocurile de noroc. Rezultatele sunt prezentate ca verde, galben și roșu, ultimul dintre cele trei indicând că este necesară intervenția.

În plus, inteligența artificială ar putea fi capabilă să identifice jucătorii care dau semne că riscă să dezvolte comportamente problematice înainte de a trece în zona de pericol. Acest lucru ar putea avea ca rezultat, în mod ideal, ca cineva să primească ajutor înainte de a-și cheltui toți banii sau să recurgă la măsuri extreme pentru a continua jocurile de noroc.

Sistemul a fost folosit atât în ​​cazinouri terestre, cât și de către diverse companii de jocuri de noroc online, deși NYT raportează că platformele online sunt cel mai mare client în acest moment.

Site-ul web al Mindway AI listează mai multe produse dezvoltate, inclusiv sistemul de autoevaluare „Gamalyze” și resursele „GameChanger” și „GameScanner”, care analizează clienții unei companii pentru a identifica cine poate prezenta o problemă. Site-ul companiei susține că GameScanner a reușit să identifice 98% dintre jucătorii cu probleme care au fost găsiți manual de experți umani, oferind o „coerență generală” între om și mașină de 93%.

Identificarea este doar jumătate din luptă

Ideea de a folosi I.A. pentru a detecta în mod proactiv jucătorii cu probleme și a interveni înainte de a fi prea târziu este fascinantă, dar asta este doar jumătate din luptă. În raport, echipa din spatele Mindway AI discută unele dintre problemele potențiale legate de acest tip de sistem, și anume cel mai bun mod de a alerta jucătorii atunci când prezintă semne îngrijorătoare și cum să-i determine să țină seama de avertisment și să caute ajutor.

Unii dintre clienții companiei folosesc e-mailuri, mesaje text și ferestre pop-up pentru a-și alerta clienții, deși se sugerează că un apel telefonic direct poate fi o modalitate mai bună de a comunica mesajul.

Chiar dacă o companie vine cu o modalitate eficientă de a alerta utilizatorii pe platforma sa, convingerea acelor persoane să asculte, să se oprească și să caute ajutor este o cu totul altă problemă. O companie ar putea alege să închidă contul unui jucător care manifestă aceste comportamente problematice, dar asta nu-i va împiedica să-și facă pur și simplu un cont la un alt cazinou online.