Palatul Administrativ din centrul Zalăului a fost complet modernizat și reabilitat. Lucrările de construcție au durat aproape 3 ani, iar valooarea investiției este de peste 25 de milioane de lei, din fonduri europene.

Recepţia lucrărilor la obiectivul “Creşterea eficienţei energetice a Palatului Administrativ – Zalău” a avut loc luni şi marţi, în prezenţa conducerii Instituţiei Prefectului, reprezentanţilor Direcţiei Generale Logistice (DGL) din cadrul MAI – comisar şef Cristian Dumitraşcu, comisar şef Liviu Grigore, subinspector Adrian Constantinescu, reprezentanţi ai proiectantului, antreprenorului general, ADR Nord Vest, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Sălaj, Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) şi dirigintelui de şantier.

Palatul Administrativ, înainte de reabilitare

“Acest proiect a fost o adevărată provocare, prin soluţiile propuse, dar şi prin complexitatea şi volumul lucrărilor. Mulţumesc tuturor celor implicaţi în proiect, pentru că au găsit soluţii la toate probleme apărute pe parcurs, astfel încât astăzi să putem avea recepţia la terminarea lucrărilor. Un sprijin important am avut şi din partea Ministerului Afacerilor Interne. Este o lucrare de referinţă pentru eficientizarea energetică a clădirilor şi, de ce nu, un exemplu de bună practică”, precizează prefectul Dari Toma.

Lucrările au vizat anveloparea clădirii, înlocuirea tâmplăriei exterioare existente cu tâmplărie termoizolantă, înlocuirea corpurilor de încălzire cu ventilo-convectoare, instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei, reabilitarea şi modernizarea instalaţiei de iluminat, instalarea de corpuri de iluminat cu senzori de mişcare şi a unui sistem de management energetic integrat (BMS).

În perioada imediat următoare va avea loc autorizarea privind Prevenirea şi Stingerea Incendiilor (PSI), reglajele BMS, evaluarea contabilă şi auditul financiar, mutarea personalului instituţiei şi a altor instituţii în această locaţie şi inaugurarea oficială a clădirii.

Proiectul vizând „Creşterea eficienţei energetice a Palatului Administrativ Zalău” este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, valoarea totală fiind de circa 25,5 milioane de lei. Perioada de implementare a proiectului este noiembrie 2018 – noiembrie 2022.

În octombrie 2018, când prefect era Florin Florian, în prezent subprefect, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, în calitate de Autoritate de Management, Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru Programul Operațional Regional 2014 – 2020 și Instituția Prefectului Sălaj, în calitate de beneficiar, au semnat contractul de finanțare nerambursabilă pentru proiectul privind reabilitarea imobilului.

Proiectul de reabilitare a fost necesar în contextul în care asupra clădirii nu s-a mai intervenit cu lucrări importante de la finalizarea ei, în anul 1971, iar costurile de întreţinere erau foarte mari, dată fiind eficienţa energetică scăzută.

Până să intre în reparații, clădirea a găzduit sediile Instituţiei Prefectului, Consiliului Judeţean, Direcţiei Judeţene de Statistică, serviciilor de paşapoarte, permise şi înmatriculări auto, Direcţiei Generală Anticorupţie şi biroul judeţean al Autorităţii Electorale Permanente, acestea fiind relocate pe perioada lucrărilor.