Unul dintre cele mai cunoscute nume din domeniul modei, Tommy Hilfiger este un adevărat icon. Încă din anii 1980, Hilfiger a făcut tot ce este mai bun din lucrurile de bază cu gama sa de haine simple, preppy americane. Extinzându-și linia într-un imperiu de modă major care acum cuprinde toate domeniile, de la geaca Tommy Hilfiger, până la pantofi și genți pentru bărbați și femei, amestecând și unele influențe streetwear, este un designer de forță. Pentru a-l cunoaște mai bine pe omul din spatele etichetei, continuați să citiți.

Tommy Hilfiger este designerul și fondatorul Tommy Hilfiger Corporation, care este termenul umbrelă pentru toate produsele mărcii, inclusiv Tommy Jeans, Tommy Sport și toate colecțiile sale, inclusiv cele de încălțăminte și articole pentru casă. Născut și crescut în New York, designerul a trecut de la a-și cheltui economiile de-o viață pentru a deschide un mic magazin în 1971, la a crea modele variate de rochii, pantaloni, accesorii si geaca Tommy Hilfiger, la a fi onorat cu un premiu pentru întreaga carieră de către Council of Fashion Designers of America în 2012.

Trăind cu adevărat visul american, Hilfiger însuși joacă în continuare un rol important în conceperea tuturor colecțiilor și militează pentru accesibilitate și incluziune în gama sa, fiind pasionat de alegerea unor modele și purtători de cuvânt care să reprezinte diversitatea Americii.

Hilfiger este căsătorit cu modelul devenit designer, Dee Ocleppo, care își creează propria gamă de genți de mână de inspirație vintage. Înainte de Dee, designerul a fost căsătorit cu Susie Hilfiger și au 4 copii. Fiica sa, Ally, a participat în 2003 la un reality-show de pe MTV numit Rich Kids.

Tommy Hilfiger nu a primit un imperiu al modei. De fapt, în drumul său spre a deveni fondatorul și designerul principal al companiei sale de îmbrăcăminte care se află în spatele tuturor modelelor emblematice de geaca Tommy Hilfiger, care realizează vânzări anuale de aproximativ 6,5 miliarde de dolari, Hilfiger a trebuit să facă față crizelor financiare și să înfrunte numeroase critici.

După cum scrie în noile sale memorii, „American Dreamer: My Life in Fashion & Business”, antreprenorul a început cu doar 150 de dolari. În mod natural, a trebuit să devină descurcăreț.

Brandul are începuturi umile. După ce și-a economisit salariul, Hilfiger și-a cheltuit economiile pentru a-și deschide propriul magazin în 1971 în Elmira. Inițial, magazinul, People’s Place, a găzduit un salon, un magazin de discuri și chiar a organizat concerte rock în subsol, dar după ce s-a săturat de călătoria până la New York pentru a cumpăra haine la modă, cum ar fi pantalonii evazați, a început să creeze. Chiar dacă magazinul a dat faliment în 1977, Hilfiger și-a regăsit pasiunea pentru design, așa că s-a înscris la cursuri pentru a învăța despre partea comercială a modei pentru a-și conduce cu succes brandul. După ce a lucrat cu o serie întreagă de mărci, brandul Tommy Hilfiger, așa cum este cunoscut și iubit astăzi, a fost lansat propriu-zis în 1985.

Hainele Tommy Hilfiger sunt fabricate în China și Vietnam, dar brandul lucrează îndeaproape în cadrul comunităților locale ale fabricilor de producție pentru a crea cel mai bun produs realizat în cele mai bune condiții. Brandul s-a angajat să atingă câteva obiective majore de sustenabilitate, urmărind ca toate materialele lor să facă parte dintr-o buclă de sustenabilitate până în 2030 și lucrează deja în facilități în care apa, energia și substanțele chimice sunt gestionate în mod sustenabil. 

Tommy Hilfiger este cunoscut pentru modelele sale preppy. Inspirate inițial de pantalonii evazați și de bluzele țărănești din anii ’70, modelele sale se bazează pe formele clasice americane pentru cele mai bune piese de garderobă. Muzica este, de asemenea, o influență majoră a designerului, luându-și în special exemplul din subculturi, ceea ce se poate vedea în modelele de geaca Tommy Hilfiger. Când vorbește despre munca sa, spune că este inspirat de o gamă largă de simboluri americane, de la Iggy Pop și Debbie Harry la James Dean și Farrah Fawcett, împrumutând din toate genurile de cultură pop.