Guvernul şi-a dat seama că nu poate finaliza autostrada Transilvania pană la sfarşitul lui 2012 şi va decide un nou termen.
Ministerul Transporturilor şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au iniţiat negocieri cu constructorul Bechtel pentru a decide un nou grafic al lucrărilor la Autostrada Transilvania, cu noi termene ce vor depăşi luna decembrie 2012, data limită luată in calcul pană in prezent pentru finalizarea proiectului, au declarat agenţiei Mediafax surse oficiale. Pe de altă parte, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, afirmase recent că „nu există niciun ban pentru Bechtel, constructorul proiectului, cel puţin pană in vară, la rectificarea bugetară, astfel că lucrările pentru tronsonul din zona de nord-vest a autostrăzii nu pot fi demarate”. Proiectul de construcţie a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov – Borş, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost intrerupte la jumătatea anului 2005, cand autorităţile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedentă, informează sursa citată. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii a fost prelungit cu un an, pană in decembrie 2012.
Autostrada Transilvania este proiectată pe o lungime totală de 415 kilometri, dar porţiunea construită pană in prezent cu finanţarea statului, la aproape şapte ani de la lansarea proiectului, a depăşit cu puţin 10 la sută din traseul total. Astfel, autostrada suspendată a lui Sorin Oprescu din Bucureşti are sanşe să fie finalizată mult mai repede decat autostrada Transilvnia, deşi deputatul PDL Lucian Bode spunea că are convingerea că „autostrada Transilvania de pe teritoriul Sălajului nu va fi identică cu cea suspendată a lui Sorin Oprescu din Bucureşti şi lucrările vor demara in judeţul nostru”. Cand?!