Consiliul Local Zalău s-a intrunit ieri in şedinţa extraordinară pentru a aproba majorarea cu 100.000 de lei a bugetului Şcolii Postliceale Sanitare. Unitatea de invăţămant se afla in imposibilitatea de a plăti salariile angajaţilor, avand in vedere că in prezent funcţionează cu şase clase de elevi, din care două cu finanţare de la bugetul local şi patru cu finanţare din taxe şcolare.
S-a ajuns in această situaţie in urma unei decizii luate de către Ministerul Finanţelor şi cel al Administraţiei şi Internelor prin care la nivelul Municipiului Zalău a fost aprobat un plafon salarial mai mic decat cel necesar, prin urmare au fost obligatorii măsuri pentru incadrarea in plafonul stabilit de la Bucureşti. In acest context, Direcţia Economică a Primăriei Zalău a solicitat Şcolii Postliceale Sanitare ca, „incepand cu luna martie 2011 pentru personalul plătit din activitatea autofinanţată să incheie contracte de prestări servicii cu persoanele fizice care predau in această unitate sau contracte de muncă cu timp parţial”. „In schimb, Şcoala Postliceală Sanitară nu a efectuat nici un demers pentru rezolvarea situaţiei conform celor stabilite de Consiliul Local, solicitand in continuare fonduri suplimentare”, se arată in referatul de specialitate care a stat la baza proiectului de hotărare.
Bălăjel:
„De vină este directoarea, Prefectura şi Finanţele”
In opinia consilierului Teodor Bălăjel vinovată de această situaţie nu este numai directoarea Şcolii Postliceale, ci şi Prefectura Sălaj şi Direcţia Finanţelor Publice care nu au dat curs solicitărilor Primăriei de a majora plafonul salarial pe fiecare capitol in parte fără a afecta in nici un fel drepturile salariale ale personalului. Bălăjel a apreciat totuşi decizia Primăriei Zalău, de a majora bugetul instituţiei cu 100.000 lei, care „a fost cea mai potrivită in momentul de faţă” şi personalul işi va putea primi drepturile salariale.