Compania de Apă trimite 20 de somaţii pe zi şi ameninţă că de luni va trece la debranşări.
Sucursala Zalău a Companiei de Apă Someş SA a inceput somarea zălăuanilor care nu au incheiat incă contracte care presupun facturarea serviciului de alimentare cu apă şi canalizare la comun, pe fiecare bloc. Marcel Zaharia, directorul CASSA Zalău ne-a declarat că in primele două zile ale săptămanii s-au trimis 40 de somaţii in cartierele Dumbrava Nord, Stadion şi Brădet. Astăzi se vor trimite alte 20 de somaţii, următoarele cartiere vizate fiind Porolissum, Dumbrava I, Dumbrava II şi zona centrală a municipiului.
Pană acum, mai bine de jumătate din blocurile din Zalău au semnat noile contracte, printr-un reprezentant legal. „De luni incepem debranşările. Noi am inştiinţat blocurile şi aşteptăm să vină la contractare in termen de cinci zile lucrătoare, după care vom trece la sistarea serviciului pentru blocurile care nu au semnat noile contracte”, a declarat Zaharia.
Cetăţenii reacţionează
Călin Oşorheanu, un consumator care locuieşte in cartierul Porolissum, spune că a studiat toată legislaţia in vigoare şi a constatat că refuzul furnizorului serviciilor de alimentare cu apă şi canalizare de a semna contracte individuale de furnizare servicii cu proprietarii de blocuri, dar şi debranşările efectuate pană acum la 12 blocuri şi ameninţarea cu viitoare debranşări reprezintă incălcări grave ale prevederilor legale.
„Utilizatorii serviciului de apă din Zalău, din blocurile de locuinţe, au montate apometre de apartament (repartitoare de costuri), reţelele de apă pentru fiecare apartament sunt delimitate, iar consumurile de apă sunt individualizate. Aşadar, sunt indeplinite condiţiile legale şi aceştia au dreptul, conform OUG 13/2008, L51/2006, L241/2006 şi Normelor metodologice ale ANRSC, la contractarea şi facturarea individuală a serviciului de apă-canal. Conform art.27 din Legea 241/2006 cu modificările operate de OUG13/2008, nu se pune sub nicio formă problema construirii de branşamente individuale sau apelării la măsuri tehnice suplimentare, intrucat la Zalău, pană acum, cat şi pe viitor, utilizatorii din blocuri indeplinesc condiţiile impuse de lege şi, la randul lor, cer operatorului CASSA – filiala Zalău să se conformeze prevederilor legale” susţine zălăuanul. Consumatorul mai spune că este decis să folosească toate procedurile legale pentru a determina atat CASSA, cat şi acţionarii CASSA, să respecte legea şi drepturile legale ale utilizatorilor serviciului şi invită cetăţenii să i se alăture. „Invit să se alăture demersului meu, in primul rand proprietarii din blocurile care au petiţionat la CASSA, sucursala Zalău, şi au respins contractarea şi facturarea colectivă, la nivelul branşamentului blocului”, menţionează Oşorheanu.