Comuna Agrij are de la începutul lunii septembrie și administrator public. Începând cu data de 1 septembrie, consilierul local PSD de la Agrij și fost viceprimar al comunei timp de 12 ani, Iulian Vlaicu, a devenit parte a executivului Primăriei Agrij, adică administrator public al comunei, după ce a renunțat la calitatea de consilier local din partea PSD. Iulian Vlaicu votase cu doar o lună de zile înainte inițiativa primarului Ștefan Berar de a renunța la serviciile de administrare a rețelei de apă de către Compania de Apă Someș.
Primarul comunei Agrij nu a putut fi contactat telefonic până la închiderea ediției pentru a ne declara care sunt atribuțiile de serviciu pe care le-a dat administratorului comunei și nici site-ul Primăriei Agrij nu conține datele publice cu privire la numirea lui Iulian Vlaicu în noua funcție; nu a fost publicată nici Dispoziția de numire, nici noua organigramă și statul de funcții sau declarațiile de avere și interese ale administratorului. Asta în condițiile în care administratorul public, la fel ca ceilalți funcționari sau aleși, este plătit din bugetul local și are obligația de a-și publica declarațiile la numirea în funcție. Nu mai punem la socoteală și faptul că locuitorii comunei ar fi trebuit să fie informați dacă mai au la dispoziție încă o persoană din cadrul autorității publice la care să apeleze pentru diverse probleme.
Este cert că Iulian Vlaicu a demisionat din funcția de consilier local al comunei Agrij la data de 2 august 2021, fapt confirmat pentru Graiul Sălajului de secretarul PSD Sălaj, Alin Demle.
Pentru votul acordat proiectului de hotărâre inițiat de primar și supus votului Consiliului Local Agrij la 30 iulie 2021, lui Vlaicu i s-a mulțumit public chiar de către cel care l-a numit administrator public – Ștefan Berar: ”Este o zi istorică pentru sătenii din Agrij. Aveam nevoie de şase voturi pentru ca reţeaua de apă să revină în administrarea noastră. Îi mulţumim domnului consilier PSD, Iulian Vlaicu, care a ales să lase culoarea politică deoparte şi a votat pentru cetăţeni”, declara presei la acel moment primarul Berar.
Comuna are administrator, Compania de Apă Someș – rețeaua
Vă amintim că, la începutul lunii august, primarul comunei Agrij declara pentru Graiul Sălajului că în maxim o lună își va face efectul hotărârea de Consiliu Local prin care a readus în administrarea Primăriei Agrij rețeaua de apă și canalizare. Cum era firesc, am vrut și noi să aflăm dacă acum, la mijlocul lunii septembrie, după o lună și jumătate de la aprobarea HCL, rețelele din comună sunt administrate de Primărie. Am aflat și răspunsul de la oameni: Compania de Apă Someș – Sucursala Zalău facturează în continuare apa și canalizarea consumatorilor din Agrij și am primit drept dovadă o chitanță de achitare a unei facturi emisă la finele lunii august.
Surse din cadrul Companiei au confirmat, așa cum ne spunea luna trecută și directorul tehnic Mihai Crișan, că procedura de transfer a administrării rețelei de apă-canal va fi una de durată, iar prețul pe care Primăria Agrij va trebui să-l plătească din bugetul local în cuantumul investițiilor făcute de Companie pe parcursul anilor nu este de neglijat; plus că se adaugă în cârca bugetului local alte cheltuieli necesare administrării: electricitate, întreținere, intervenții etc.
Ștefan Berar a declarat în ediția din 4 august pentru Graiul Sălajului că ”apa va costa și la agrijeni ca la Răstolțu Deșert. Nu are cum să fie cheltuieli mari. Costurile de administrare vor fi minime pentru că apa vine prin cădere, nu prin pompare. Nu am ieșit din Asociația Someș-Tisa, ci doar am trecut serviciul în administrarea Primăriei Agrij”. Cât despre cheltuielile de personal, Berar spunea că ”sunt suficienți angajați în Primărie care pot primi atribuții și vor fi delegați să se ocupe. Da cum să n-avem personal?! Și dacă nu avem, o să angajăm. Oricum, nu prea am decis noi. 98 la sută din agrijeni au spus că vor asta, în urma unui chestionar pe care l-am aplicat”.
Cât despre timpul de punere în aplicare a hotărârii ”istorice” a Consiliului Local, edilul s-a declarat atunci foarte optimist și spunea că cel târziu de la finalul lunii august oamenii din Agrij vor consuma apă mai ieftină.
Precizăm, așadar, că oamenii din Agrij plătesc în continuare apa la tarifele Companiei, nicidecum Primăriei Agrij la prețul apei din Răstolțu Deșert. Și mai plătesc prin bugetul local al comunei, din taxele și impozitele lor, salariul de administrator public al lui Iulian Vlaicu pentru votul acordat proiectului inițiat de primarul Ștefan Berar și votat în ”ziua istorică”.
Felicitări primarului ca a avut curaj sa își asume.
Ca ne place sau nu in primarii trebuie oameni care au experienta….. activitatea unor oameni care sunt dedicati comunitatilor din care provin, cum e si cazul fostului viceprimar (din ce spun unii 16 ani) nu fac altceva decat sa aduca plus valoare administratiei locale actuale. Se vede ca articolul este fact la comanda opozitiei din com Agrij prin modul partinitor in care este tratat actuala conducere. Toata lumea din zona presei stie cum se fac aceste articole… pe bani……. ca nu vad in stare ca cei care au comandat sa astearna 2 randuri fara o greseala de ortografie.
Oameni cu experienta si dedicati comunitatii din care provin sunt necesari… fie si la UAT Agrij. Din cate spun unii fostul viceprimar a fost 16 ani in primarie…. daca omul nu stie administratie locala atunci cine?. Felicitari pentru asumare.
Din administratia veche cred ca acesta e singurul care merita sa fie acolo.