Mobilizare excelentă pe Autostrada Transilvania, pe cei 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor, constată Asociația Pro Infrastructură. Lucrările avansează rapid, utilajele sunt pe șantier, doar birocrația pune piedici pe alocuri. Potrivit Pro Infrastructură, procedurile de scoatere din circuitul forestier a unor suprafețe de pădure mai durează în Sălaj, ceea ce ar putea încetini avântul constructorului.
“Progresul este vizibil de la filmarea noastră precedentă din luna iulie, iar avansul per total în nici jumătate de an de la prima cupă de excavator este impresionant. Așa trebuie să arate un șantier: 22 de foreze care execută piloții forați pentru viaducte, poduri și zidurile de sprijin care vor ține pe loc dealurile transilvănene, sute de basculante, excavatoare și buldozere care efectiv mută milioane de metri cubi de pământ, redesenând relieful. Se lucrează aproape peste tot, singurele zone neatacate fiind suprafețele de pădure (procedurile de scoatere din circuitul forestier sunt finalizate în județul Cluj dar în Sălaj birocrația mai durează, fiind vorba de 90 de ha de pădure) și un punct unde se face descărcarea arheologică.Volumul de muncă este colosal, dealurile nu stau locului (4 alunecări majore până acum) și veșnicele blocaje birocratice (relocări stâlpi LEA, păduri) încă mai pun bețe în roate, dar avem încredere că în următoarele câteva luni o bună parte din acestea vor fi rezolvate. Abia spre finalul lui 2023 am putea circula dacă autoritățile își vor face treaba la timp și constructorii vor păstra ritmul actual”, notează Asociația Pro Infrastructură.
Primăria Zalău a renunțat la peste 6 hectare de pădure pentru construirea Autostrăzii Transilvania
Luna trecută, Primăria Zalău a cedat statului român peste 6 hectare de fond forestier pentru construirea Autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, Secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău. În cadrul ședinței de Consiliu Local din data de 29 iulie, consilierii au aprobat proiectul de hotărâre privind scoaterea definitivă din proprietatea publică a municipiului Zalău a terenurilor necesare realizării acestei investiții de utilitate publică.
Astfel, a fost emis acordul pentru scoaterea definitivă din fondul forestier, respectiv defrișarea suprafeței de 61.189 mp fond forestier și au fost trecute din domeniul public al Municipiului Zalău și administrarea Consiliul Local, în domeniul public al Statului Roman a terenurilor situate în extravilanul municipiului, în suprafață totală de 64.605 mp.
Tronsonul de autostradă Nădășeu-Zimbor are o lungime de 30,6 kilometri. Lucrările sunt executate de Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade – Electromontaj, iar valoarea contractului este de 1,4 miliarde lei (fără TVA), ceea ce înseamnă aproximativ 9,6 milioane de euro pentru un kilometru de autostradă.
Contractul a fost semnat în luna septembrie 2020 și are o durată de 36 de luni, din care 12 luni proiectare și 24 de luni execuție. Termenul de finalizare este ultimul trimestru al anului 2023.
Sursă foto și video: Asociația Pro Infrastructură https://youtu.be/HYHX24D4Fpo
D-lor reveniti la forma ziarului din timpul regretatului ziarist Raus,era bine asezat in pagina,acum nu prea intelegi mare lucru,cu respect.