Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a recunoscut recent că școala online nu a fost eficientă deoarece cadrele didactice nu au fost pregătite în prealabil pentru această situație, dar a adăugat că acest fel de predare va continua, în situații adecvate, chiar și după ce se va încheia pandemia de coronavirus. Astfel că predarea online va fi inclusă în contractul de școlarizare pentru anul următor.

“Trebuie să ne ocupăm de situația actuală încercând să promovăm predarea online care va avea un loc mult mai important, după ce pandemia va fi fost încheiată, decât până acum. Pentru asta trebuie să avem profesori pregătiți pentru predarea online, conectivitate generalizată și echipamente pentru orice elev”, a declarat Cîmpeanu.

Predarea online urmează a fi făcută acolo unde se impune și unde o astfel de metodă este adecvată, nu în orice situație, ca și în prezent, a explicat ministrul.

“Școala online nu a fost eficientă pentru că profesorii nu au fost pregătiți pentru predarea online, care presupune cu totul alte activități decât cele clasice, de la conceperea conținutului până la evaluare și examinare. Evaluarea și examinarea trebuie făcute pe platforme dedicate, securizate, care să ofere garanția că cel care răspunde e elevul. Asta lipsește cu desăvârșire, necesită acordul celui examinat online, pentru a prelua controlul asupra echipamentului său IT” , mai spune ministrul.

Așadar, predarea și evaluarea online vor face parte din contractul de școlarizare pentru anul ce urmează, contract educațional pe care fiecare elev și părinte vor trebui să-l semneze cu instituția de învățământ la începutul fiecărui ciclu de școlarizare. Contractul educațional stă la baza relațiilor dintre școală și elev/părinte, conform prevederilor Legii Educației. Acesta este reglementat prin Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ și prevede drepturile și obligațiile părților.

Reamintim faptul că în prezent elevii sunt într-o vacanță prelungită de Paști, din 2 aprilie până în 4 mai. După această perioadă, se va reveni la cursuri în funcție de cele 3 scenarii, influențate de rata de incidență din fiecare localitate și de analiza situației epidemiologice la nivel național.