Valentine’s Day, modelul american al zilei dedicate indrăgostiţilor, este in primul rand o zi a comerţului, in care vanzările ating un varf al acestei perioade. La o plimbare pe bulevard, observi că majoritatea magazinelor de imbrăcaminte, incălţăminte, bijuterii sau cadouri personalizate sunt impodobite cu autocolante, inimoare, preţuri promoţionale. Fiecare apelează la mici trucuri pentru a le aminiti zălăuanilor de ziua indrăgostiţilor.
Ce poate simboliza mai bine dragostea decat culoarea roşie, iar comercianţii au simţit acest lucru. Magazinele centrale care nu şi-au amplasat inimoare in vitrină, au adoptat strategia reducerilor cu autocolante roşii intre 20 şi 50 la sută. „Dacă tot este Valentine’s Day, să simtă clienţii că este sărbătoare, ne axăm pe culoarea roşie”, spune Andreea, o vanzătoare a unui magazin de imbrăcăminte. Comercianţii care nu s-au gandit la reduceri pentru această perioadă şi-au amenajat in schimb vitrinele. Cu un efort financiar minim, magazinele sunt mult mai atractive. „Oamenii intră mai des in magazin de cand am amenajat vitrina. Autocolantele au succes. Aşa observă că pot găsi aici ceva pentru ziua indragostiţilor”, spune Melina, o domnişoară de la un magazin de bijuteri. Chiar şi florăriile şi-au imbodobit vitrinele cu toate că florile in topul căutărilor in ziua de 14 februarie. ^O să fie vanzări mai mari. Nu spectaculoase, pentru că lumea este in criză, dar trandafirii, lumanările parfumate şi inimioarele sunt cele mai căutate”, spune Adriana, vanzătoarea unei florării.