Ponderea învăţământului tehnologic în totalul cifrei de şcolarizare din Sălaj ar trebui să ajungă la 60 la sută în următorii patru ani, potrivit inspectorului şcolar general, Vasile Bulgărean.

“O mare parte a atribuţiilor Inspectoratului şcolar este stabilirea planului de şcolarizare şi a proiectului judeţului Sălaj vis-a-vis de ce ne dorim în viitor, respectiv atingerea pragului din progamul de guvernare de 60 la sută pe linia tehnologică, adică clasele de liceu tehnologic, şcoală profesională şi învăţământul dual. Noi credem că după cei patru ani pe un proiect de guvernare vom ajunge la 60 la sută învăţământ tehnologic în judeţul Sălaj”, a declarat Bulgărean miercuri, în cadrul şedinţei de Colegiu Prefectural.    

În prezent, conform datelor oferite de Dari Toma, inspector şcolar general adjunct, la nivelul clasei a IX-a există 77 de clase, din care 30 de profil teoretic, 6 vocaţionale, 21 de învăţământ tehnologic şi 20 de clase profesionale. Procentual, la nivelul clasei a IX-a, învăţământul tehnologic reprezintă circa 60 la sută din cifra de şcolarizare, ceea ce înseamnă că peste patru ani dorinţa şefului ISJ va deveni realitate.

Pentru a continua pe acest drum, ISJ Sălaj îşi propune realizarea de studii cu privire la nevoile agenților economici în ceea ce privește asigurarea de personal calificat, precum și la inserția absolvenților pe piața muncii,  fundamentarea planului de școlarizare  în funcție de nevoile pieței muncii, dezvoltarea rutelor de educație în regim dual/ extinderea programelor de tip dual, revizuirea ofertei educaționale, a curriculumului și a programelor pentru ruta tehnologică și profesională, pentru meserii cerute pe piața muncii.

De asemenea, se intenţionează realizarea de activități de orientare și consiliere pentru elevi, cu accent pe conștientizarea cerințelor pieței muncii şi fundamentarea ofertei educaționale în învățământul vocațional, tehnic/ dual, conform cererii ofertei de pe piața muncii, prin promovarea parteneriatului dintre unitățile de învățământ și mediul de afaceri local, prin modernizarea programelor, pe baza nevoilor formării profesionale locale și a dezvoltării personale.