Peste 60 de companii sunt interesate de proiectul autostrăzii Poarta Sălajului – Nuşfalău, cu o lungime de 40 de kilometri şi o valoare estimată de un miliard de euro, solicitând informaţii în legătură cu licitaţia cu precalificare pentru proiectarea şi execuţia acestui tronson de autostradă, potrivit fostului ministrul al Transporturilor, Lucian Bode, care apreciază că interesul este enorm pentru realizarea acestei lucrări.
Actualul ministru de Interne, Lucian Bode, a prezentat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, stadiul tronsoanelor de autostradă care traversează judeţele Cluj, Sălaj şi Bihor, acesta precizând că informaţiile provin de la Compania de Drumuri, sunt din surse oficiale şi nu sunt opinii ale fostului ministru.
Referindu-se la unul dintre cele mai lungi tronsoane, cel dintre Poarta Sălajului şi Nuşfalău, care include tunelul prin muntele Meseş şi are o lungime de 40 de kilometri, Lucian Bode a precizat că există un interes foarte mare din partea constructorilor pentru a participa la licitaţia pentru acest obiectiv.
“Pentru Poarta Sălajului – Nuşfalău, pe data de 16 noiembrie 2020 am demarat licitaţia. Depunerea ofertelor cu precalificare pentru cei 41 de kilometri de la Poarta Sălajului la Nuşfalău, cu tunelul Meseş, va fi pe data de 19 februarie. Este foarte important că au fost solicitate informaţii, pentru a participa la această licitaţie cu precalificare, din partea a 62 de operatori. Deci interesul este enorm pentru realizarea acestei lucrări. Valoarea ei este de aproape un miliard de euro, cu TVA inclus, 800 de milioane de euro plus TVA. Dincolo de complexitate, interesul este enorm pentru acest tronson de autostradă. Probabil cei 62 de operatori economici care au cerut informaţii se vor asocia şi vom avea 10-15 oferte. Sunt convins că peste 10 oferte vom avea pentru acest obiectiv”, a precizat fostul ministru al Transporturilor.
Acesta a adăugat că dintre cei care vor depune oferte vor fi selectaţi primii şase, pe baza unor criterii precum experienţa în tuneluri realizate în UE, experienţă pe tot ce înseamnă execuţia de poduri şi cifra de afaceri de minim un miliard de euro.
“După ce vor fi parcurse aceste proceduri, la 60 de zile se vor analiza ofertele depuse şi primii şase vor fi invitaţi să depună ofertele angajante, tehnică şi financiară. În minim şase luni, fără contestaţii, am putea avea un contract de proiectare şi execuţie pentru tronsonul Poarta Sălajului – Nuşfalău, inclusiv tunelul Meseş”, a declarat Lucian Bode.
Ministrul de Interne a adăugat faptul că pe alte cinci tronsoane, între Nădăşelu – Mihăieşti, Mihăieşti – Zimbor, Zimbor – Poarta Sălajului şi Poarta Sălajului, Nuşfalău – Suplacu de Barcău şi Chiribiş – Biharia, în lungime de 70 de kilometri, sunt create toate condiţiile pentru a se va lucra efectiv pe ele în acest an.
Potrivit acestuia, problema exproprierilor pe unele porţiuni de autostradă se va rezolva în curând, astfel încât în a doua jumătate a lunii februarie să poată fi emisă o hotărâre de Guvern care să reglementeze situaţia.
Nu în ultimul rând, Lucian Bode a anunţat vineri că în luna aprilie ar putea începe lucrările la tronsonul II al centurii Zalăului.
Nu cred ca este adevarat!!!???. “Actualul Ministru de Interne” a vorbit depre tuneluri, autostrazi si miliarde???!!!!. Romanie, ce se intampla??? P.S. Ce face ministrul transp.? Ministerul de Interne, nu are probleme de analizat, totul este ok?! Cred ca PNL si PNL-istii, sunt decuplati de la realitate si de la locul unde se afla! Exact ca si predecesorii! Incredibil!
De când se ocupa Internele de drumuri? Asta a uitat ca nu mai e la Trasporturi? Se pare ca da! Sau iau dat și aceste atribuțiuni ! Vai de noi!
Aruncam cu banii 1 miliard de euro este un preț exagerat de mare pentru ca sunt utilaje moderne care sapa în munte f. ușor costurile trebuie reduse la minim nu aruncat cu banii, dar asa se întâmplă mereu cu lucrările din bani publici unde preturile sunt umflate de 2-3 ori și atribuite cu influența politică și influenta de interese de grup mafiote de cele mai multe ori unor firme ipotente și neserioase care nu sunt în stare sa facă lucrarea, pe care o subcontracteaza altor firme pe care le plătește cu 40% din valoarea contractului iar ei fără sa facă nimic rămân cu 60% din valoarea lucrării ceea ce este inadmisibil.
dorutule…locul tau este langa dracnea…fiindca esti un destept ,de care are nevoie ciuma rosie
60 de firme cu un angajat, in Romania nu exista firma care sa aibă în portofoliu o lucrare de asemenea anvergură,complexitate, etc daca ziceau că participă una din Norvegia de exemplu credeam că s-ar putea sa prindă contur acest proiect
“cei care vor depune oferte vor fi selectaţi primii şase, pe baza unor criterii precum experienţa în tuneluri realizate în UE:” Mai fa un pic de cercetare in privinta asta si ai sa vezi ca gasesti si firme care au facut tuneluri. Nu zice nimeni ca firma romaneasca tresa castige.
Pop, nu ai inteles comentariul meu. Dar ultima fraza era simpla si explicita! A se intelege prin “predecesorii”, PSD! Simplu!