Constructorii au scos echipele în teren și lucrează de zor la realizarea celor 30 de kilometri din Autostrada Transilvania, pe tronsonul de la Nădășelu la Zimbor. De câteva zile, dealurile sunt decopertate și excavate de zecile de utilaje aduse în zonă.
În prima zi a acestei luni, zălăuanul Horațiu Cosma, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, anunța, după o vizită în teren, că antreprenorul e pregătit să demareze lucrările, ceea ce s-a și întâmplat.
“Lângă Cluj-Napoca, constructorul român UMB a început în forță mobilizarea pe cei 30 de km de autostradă dintre Nădășelu și Zimbor, un proiect extrem de complex, contractat pentru 1,4 miliarde de lei. Se lucrează cu 100 de utilaje la: organizarea de șantier, drumurile de acces, marcarea șantierului sau cercetarea arheologică. În perioada următoare vom finaliza exproprierile și vom obține toate autorizațiile necesare pentru deblocarea completă a proiectului”, afirma Horațiu Cosma.
Asocierea de firme românești Spedition UMB – Tehnostrade a contractat realizarea a 42 de kilometri din Autostrada Transilvania, de la Nădășelu la Poarta Sălajului. În timp ce pentru cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor lucrările au început în forță, pentru bucata de 12 kilometri de la Zimbor la Poarta Sălajului șantierul este blocat pentru că încă nu este rezolvată problema exproprierilor. Conform reprezentanţilor Companiei de Drumuri, documentația aferentă exproprierilor va intra în această săptămână pe circuitul de avizare.
Contractul pentru cei 30 de kilometri de la Nădășelu la Zimbor a fost semnat în 22 septembrie 2020 și are o valoare de 1.39 miliarde lei (fără TVA), adică 9.6 milioane euro/kilometru. Durata acestuia este de 36 de luni, din care 12 luni proiectare și 24 de luni execuție.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania a fost semnat în iulie 2020 și are o valoare de 680 milioane de lei și are o durată de 156 de luni, din care 12 luni proiectare, 24 de luni execuție și 120 de luni garanție.