Elevii, profesorii și părinții află marți, 2 februarie, dacă elevii se întorc sau nu la școală din 8 februarie.
Începând cu data de 9 noiembrie 2020, cursurile din învățământul preuniversitar se desfășoară în sistem online la nivel național. Asta înseamnă că elevii nu au mai mers fizic la școală în nicio localitate din țară și au participat la cursuri exclusiv prin intermediul internetului. Această măsură a fost luată pentru prevenirea și limitarea infecției cu SarSCov2, în contextul pandemiei care a lovit întreaga planetă cu un an în urmă.
Trecerea întregului sistem de învățământ în format exclusiv online a scos la iveală o serie de neajunsuri, în condițiile în care, în continuare, mii de elevi din România nu au posibilitatea de a accesa cursurile prin intermediul internetului din cauza lipsei infrastructurii digitale.
Sistemul de învățământ a fost unul dintre cele mai afectate de pandemie, însă e important să ținem minte faptul că școala reprezintă una dintre instituțiile care stau la baza societății noastre. Din acest motiv, atât elevi cât și părinți și profesori au cerut în repetate rânduri redeschiderea porților unităților de învățământ pentru reluarea cursurilor în format fizic. Astfel că, începând cu 8 februarie 2021, data începerii celui de-al doilea semestru ala anului școlar, se dorește deschiderea școlilor pe teritoriul țării noastre. Decizia finală va fi luată de către Comitetul Național pentru Situații de Urgență, iar reguli noi de distanțare în unitățile de învățământ vor fi stabilite printr-un ordin comun al miniștrilor Sănătății și Educației.
În contextul în care deschiderea școlilor pe 8 februarie, în funcție de cele 3 scenarii (verde, galben și roșu), va deveni o certitudine, conform spuselor ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, există 5 categorii de elevi și profesori care vor continua să facă ore online. Aici se încadrează elevii care au vulnerabilități medicale, cei cu simptome de covid, elevii care au aparținători în familie cu vulnerabilități și în acest fel pot fi puși în pericol, profesorii cu vulnerabilități medicale și cadrele didactice care au simptome de covid.
Astfel spus, scenariul hibrid nu poate fi eliminat pentru acei copii care trebuie să stea acasă și trebuie să aibă acces la învățătură.
“Programul orar trebuie realizat de școală, astfel încât elevii să aibă orele online grupate”, a precizat Cîmpeanu, la un post na’ional de televiziune, referitor la posibilele cazuri în care mai mulți profesori de la o anumită școală vor fi nevoiți să susțină orele online din cauza vulnerabilităților medicale sau prezenței simptomelor de covid.
Dacă profesorii sau învățătorii nu pot veni la școală din motive medicale certificate, trebuie să aducă adeverință de boli cronice sau de contraindicații. Pentru angajații din sistemul de educație din România, legea prevede că aceste documente trebuie certificate de către doctori din medicina muncii, iar pentru elevi e suficientă adeverința de la medicul de familie.