Profesorii care vor participa la recuperarea materiei pierdute de elevii care nu au avut acces la şcoala online vor fi plătiţi în funcţie de numărul de ore prestate, a anunțat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.

”Am identificat sursele de finanţare a acţiunilor remediale: fonduri europene şi bani prin programul Romania Secondary Education. Cu siguranţă profesorii vor primi bani conform cu volumul orelor de acţiuni remediale pe care le vor presta. (…) e vorba de 500 de lei pe lună, dacă o şcoală are 1.000 de elevi care sunt în situaţia în care au nevoie de acţiuni remediale –  şi este un exemplu deloc departe de realitate – vor fi 500.000 de lei pe care Ordonanţa spune că îi poţi duce către plata utilităţilor şi către plata salariilor pentru acţiuni remediale. Eu, ca ministru, insist la construcţia bugetului să crească costul standard per elev destinat cheltuielilor materiale, unde intră utilităţile şi să degrevăm aceste sume de cheltuielile materiale, să meargă totul către plata profesorilor către acţiuni remediale”, a declarat ministrul Educației.

Potrivit acestuia, “nu există școală în România unde să nu fie nevoie de educație remedială”.

Aceste acțiuni remediale sunt menite să aducă cunoștințele elevilor la nivelul așteptat și vor fi făcute doar în cazul în care activitățile didactice de predare-învățare se vor relua față în față. Este de așteptat ca fiecare cadru didactic să se implice în procesul remedial, într-o măsură mai mare sau mai mică, în funcție de volumul pierderilor de materie pe care îl va identifica la clasă.

”Vorbim de acțiuni remediale eficiente doar în cazul reluării prezenței fizice.Acțiunile remediale nu pot fi eficiente online.După orele normale vor trebui organizate acțiuni de recuperare. Deci după ore. Mai multe ore la școală pot însemna și ore pe parcursul zilelor de sâmbătă. Dar vom vedea care este disponibilitatea în funcție de specificul fiecărei școli. Va fi un volum de muncă mai mare, evident, pentru elevi, un efort mai mare, iar pentru profesori, acesta va trebui să fie plătit.(…) Sunt convins că fiecare profesor va trebui să se implice în aceste acţiuni remediale. Am căzut de acord că trebuie făcute faţă în faţă. Acţiunile remediale trebuie făcute peste programul specific clasei aferent semestrului doi. Deci, este clar că trebuie să vină mai multe ore la şcoală. Pot însemna şi ore pe parcursul zilelor de sâmbătă, dar vom vedea care e disponibilitatea în funcţie de specificul fiecărei şcoli. Dacă este nevoie de organizare la nivelul zilei de sâmbătă, va decide fiecare cadru didactic în funcţie de volumul pierderilor pe care îl va identifica. Poate este suficient să vii cu două-trei ore în fiecare zi”, a afirmat ministrul.

Ministrul Educației nu exclude ca din examene să fie eliminată o parte din materie dacă elevii nu au reușit să o parcurgă.

De asemenea, Sorin Cîmpeanu spune că redeschiderea unităților de învățământ față în față începând din semestrul al II-lea, în 8 februarie 2021, nu depinde de numărul cadrelor didactice care vor fi de acord cu vaccinarea anti-covid, ci de cât de mult va scădea numărul de infectări cu noul coronavirus.

“Orice persoană din sistemul de învățământ care se va vaccina va însemna un minus cu privire la riscul de transmitere a acestui virus. Indiferent de rezultatul disponibilității pentru vaccinare, noi ne dorim începerea școlii”, a concluzionat Sorin Cîmpeanu.

Luni, 11 ianuarie, a reînceput școala online, în toată țara. Semestrul I se termină vineri, 29 ianuarie, apoi urmează vacanța intersemestrială, în perioada 30 ianuarie -7 februarie. Semestrul al II-lea începe în 8 februarie.