Printr-o decizie a Consiliului de Administratie al Companiei de Apa Somes, unde actionar majoritar este Consiliul Judetean Cluj, liberalul Eugen Pop si udemeristul Pusok Andrei au fost eliberati din functiile de director executiv si director tehnic ai sucursalei din municipiu, si mutati la Unitatea de Implementare a Proiectului din fonduri de coeziune. Interimatul sucursalei va fi asigurat, pentru sase luni, pana la organizarea unui concurs, de doi democrat-liberali si un social-democrat.
Marcel Zaharia (foto), fostul director executiv al Asociatiei pentru Devoltarea Infrastructurii din Bazinul Hidrografic Somes-Tisa si ex-manager al proiectului SAMTID, este, incepand din 12 martie, director executiv interimar al Sucursalei Zalau a Companiei de Apa Somes. Absolvent al Universitatii Tehnice Cluj-Napoca (promotia 1993) si al Universitatii Babes-Bolyai – Facultatea de Stiinte Economice (promotia 1998), Zaharia este angajat in cadrul societatii furnizoare de servicii de apa si canalizare inca din 1993, iar de anul trecut este si consilier judetean din partea PD-L.
Director tehnic a fost numit Grigore Lapos, in timp ce Vlad Galateanu este noul director de productie. De ce era nevoie de trei oameni pentru munca pe care o faceau, pana acum, doar doi? „In ultima perioada, in administrarea sucursalei Zalau au intrat retelele de apa si canalizare din 19 comune salajene – Almas, Bocsa, Bobota, Boghis, Crasna, Ileanda, Ip, Hida, Letca, Lozna, Nusfalau, Sarmasag, Somes-Odorhei, Valcau de Jos, Banisor, Chiesd, Dobrin, Hereclean si Romanasi. Asta inseamna responsabilitati in plus, de la evaluarea si punerea in functiune a sistemelor de apa/canal din localitatile amintite, la gestionarea sistemului de contorizare, facturare si incasare”, ne explica Marcel Zaharia.
Acesta nu este, insa, singurul motiv, mai spune directorul interimar. „In acest an va demara implementarea programului de fonduri de coeziune in cele patru orase din Salaj, precum si reabilitarea sistemelor de apa/canalizare, reabilitarea statiei de tratare a apei de la Varsolt si amenajarea de statii de epurare in Simleu, Jibou si Cehu Silvaniei”. In plus, Compania de Apa – Sucursala Zalau intentioneaza sa dezvolte activitatea de proiectare si executie a bransamentelor pentru imobilele nou-construite.
Potrivit afirmatiilor lui Zaharia, schimbarea conducerii sucursalei nu a fost facuta pe criterii politice, ci a fost determinata de pierderile inregistrate in ultimii ani la nivelul judetului Salaj. Numai in 2008, pierderile din exploatare (diferenta dintre costurile de furnizare a apei si incasarile) s-au ridicat la 831.000 de lei (8,31 miliarde de lei vechi).
Echipa noua la Compania de Apa Somes – Zalau
Articole
Comunicat de presă: Sprijin pentru actualizarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Durabilă a ADI ITI Țara Silvaniei
Președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Țara Silvaniei”, domnul Dinu Iancu-Sălăjanu, a semnat, la data de 28 NOIERMBRIE 2024, Contractul de finanțare nr. 2057, în cadrul Programului Asistență Tehnică 2021-2027, Apel: Îmbunătățirea capacității de gestionare și implementare şi asigurarea transparenţei fondurilor FEDR, FC, FSE+, FTJ – Sprijin pentru elaborarea altor strategii ITI.Valoarea totală a contractului de finanțare pentru proiectul menționat mai sus, cod SMIS 334114, este de 1.147.820,00 lei, valoarea asistenței financiare nerambursabile fiind de 100% (604.289,27 lei…
Mai mult...Surse: Îngheață pensiile și salariile bugetarilor, la începutul lui 2025 / Se taie voucherele de vacanță?
Personalul bugetar va avea salariile înghețate în 2025, la nivelul celor din 2024, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pregătit de Guvern, obținut de Economedia.ro și analizat de graiulsalajului.ro. Sporurile sau contractele de plată cu ora sunt și acestea înghețate pentru anul viitor, conform documentului citat. De asemenea, voucherele de vacanță vor fi și ele sistate. „Cuantumul brut al salariilor de bază/soldelor de funcţie/salariilor de functie/indemnizatiilor de încadrare lunară precum și cuantumul indemnizatiile lunare pentru functiile de demnitate…
Mai mult...