Patronul restaurantului unde işi bea Traian Băsescu şpriţul scoate bani grei de pe drumurile naţionale care străbat Sălajul.
In timp ce drumurile naţionale din judeţul Sălaj sunt pline de gropi şi denivelări, controversatul om de afaceri Dan Besciu, patronul restaurantului „Golden Blitz” şi al firmei Euro Construct Trading 98, unul din regii asfaltului şi cel important sponsor al PD-L, a incasat in 2010 peste 830.000 de euro de la Secţia de Drumuri Naţionale Zalău pentru intreţinerea şi asfaltarea drumurilor. Chiar dacă nu construieşte drumuri sau autostrăzi, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Romania (CNADNR) decontează anual facturi de milioane de euro pentru lucrări de intreţinere a drumurilor. Cele cinci drumuri naţionale care tranzitează Sălajul, Halmăşd – Răstoci, Sancraiu-Almaşului – Bobota, Ileanda – Mesteacăn, Suplacu de Barcău – Nuşfalău şi Huedin – Tihău, au contribuit la bugetul Euro Construct Trading 98 cu peste 3,5 milioane de lei, bani obţinuţi in urma unor contracte, atribuite de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj, pentru plombarea şi repararea gropilor din asfalt sau pentru intreţinerea drumurilor.
Cu toate că suma alocată drumurilor naţionale din Sălaj este una destul de mare, acestea sunt de o calitate extrem de proastă. Drumul care face legătura intre Zalău şi Jibou este plin de gropi, iar tronsonul dintre Zalău şi Şimleu Silvaniei este denivelat şi au loc alunecări de teren. Singurul drum care se prezenta in condiţii cat de cat acceptabile inainte de iarnă este 1G, Huedin – Hida – Tihău.
Bani pentru spălarea parapeţilor
Ziarul Puterea susţine că „Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Cluj i-a decontat lui Dan Besciu, patronul firmei Euro Construct Trading 98, peste 120.000 de euro pentru lucrări de cosire şi spălarea parapeţilor de-a lungul drumurilor naţionale din judeţele Cluj şi Sălaj ce nu pot fi dovedite”. „Este evident că «regii asfaltului» şi-au ales acest gen de lucrări pentru a fi confirmate şi apoi decontate, deoarece operaţiunile nu pot fi verificate. Nu ai cum să verifici dacă s-au spălat parapeţii de-a lungul unui drum naţional. Chiar dacă se spală acei parapeţi, in cateva minute se murdăresc din cauza traficului. Totodată, nu se poate verifica dacă au cosit iarba. Nu există organ de verificare pentru aceste lucrări”, spun jurnaliştii de la Puterea.
Mircea Crişan:
„Am băgat 9000 de tone de asfalt”
Directorul Secţiei de Drumuri Naţionale Zalău, Mircea Crişan, dezminte informaţiile conform cărora s-au decontat bani pentru spălarea parapeţilor şi cosirea ierburilor, spunand că aceste lucrări s-au făcut in regie proprie. In ce priveşte contractele cu Euro Construct Trading, şeful drumurilor naţionale ne-a declarat că licitaţiile sunt organizate la Cluj şi SDN Zalău doar „confirmă lucrările efectuate”. „Noi le plătim atat cat execută şi intr-adevăr lucrările mari le-am dat lor. De exemplu, anul trecut am băgat vreo 9.000 de tone de asfalt in drumurile naţionale”, ne-a declarat Mircea Crişan.