Joi, 22 octombrie, la ora 10.00, s-a dat startul înscrierilor pentru accesarea granturilor de lucru destinate IMM-urilor afectate de pandemia de coronavirus. Bugetul total alocat este de 350 milioane euro, iar banii se dau pe principul “primul venit-primul servit”.

Formularul electronic de înscriere în cadrul măsurii 2 “Granturi pentru capital de lucru” este disponibil pe link-ul granturi.imm.gov.ro si va rămâne activ până miercuri, 28 octombrie, ora 20.00, cu posibilitatea prelungirii perioadei de înscriere până la epuizarea bugetului. 

Granturile se acordă pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat cu IMM-urile din domeniile de activitate: restaurante, hoteluri, cafenele, industria alimentară și alte activități asimilate acesteia, servicii din domeniul transporturilor, agențiilor de turism, editurilor/librăriilor/ bibliotecilor, industriilor creative, precum și al organizărilor de evenimente a căror activitate curentă a fost afectată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 sau a căror activitate a fost interzisă ori redusă prin ordonanțe militare pe perioada stării de urgență și/sau pe perioada stării de alertă.

Granturile pentru capital de lucru se acordă și ONG-urilor cu activitate economică din domeniul învățământ.

Beneficiarii trebuie să îndeplinească următoarele condiții: au obținut certificat de situații de urgență în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 29/2020 privind unele măsuri economice și fiscal-bugetare, cu modificările ulterioare; au înregistrat profit operațional din activitatea curentă (din activitatea de exploatare), în unul din ultimele două exerciții financiare înainte de depunerea cererii de finanțare pentru obținerea grantului, potrivit situațiilor financiare depuse; dispun de coparticipare(cofinanțare) la constituirea capitalului de lucru în procent de minimum 15% din valoarea grantului la data utilizării grantului pentru capital de lucru; nu erau în dificultate la 31 decembrie 2019; mențin sau suplimentează numărul de angajați existenți la data înscrierii electronice (Registru salariatilor din Revisal, asumat de reprezentantul legal) pentru o periodă de minim 6 luni de la momentul plății ajutorului financiar, cu excepția situatiilor in care contractele individuale de munca sunt incheiate pentru sezonieri sau/si zilieri; suma totală a ajutoarelor de stat primite în cadrul temporar Covid 19 instituit de Comisia Europeană, însumată cu cuantumul ajutorului de stat solicitat în cadrul prezentei măsuri, nu depăşeşte la nivelul unui beneficiar pragul de 800.000 euro, echivalentul în lei.

Verificarea încadrării beneficiarului în categoria IMM se realizează aleatoriu, pe bază de eșantion, după depunerea cererii de finanțare și încheierea contractelor de finanțare, cu condiția recuperării sprijinului din fonduri externe nerambursabile dacă beneficiarul nu se încadrează în categoria de IMM la data depunerii cererii de finanțare.

Măsura este valabilă până la 31 decembrie 2020, iar plățile vor fi efectuate până la 31 decembrie 2023.

Bugetul alocat măsurii este de 350.000.000 euro, din care 265.000.000 euro fonduri externe nerambursabile, 42.500.000 euro fonduri de la bugetul de stat și coparticipare (cofinanțare) de 42.500.000 euro de la beneficiari.

Prin implementarea măsurii se estimează acordarea de ajutor de stat unui număr de maxim 100.500 de beneficiari, care ar urma să primească sume între 2.000 și 150.000 de euro.