Gelu Gavril Băbţan şi-a făcut cumpărături in valoare de 120 de lei din Kaufland. Suspectat că a vrut să trişeze cu doi lei, clientul a fost amendat de serviciul de pază al magazinului.

Un cetăţean din Chieşd ne-a sesizat in legătură cu o practică a magazinului Kaufland din municipiu, prin intermediul serviciului de pază şi protecţie. Gelu Gavril Băbţan spune că a fost tratat ca un hoţ de reprezentanţii magazinului, pentru o greşeală „de doi lei” la cantărirea unui produs. In data de 22 decembrie, a făcut cumpărături din Kaufland in valoare de 120 lei, iar la casierie i s-a găsit o pungă cu mere vrac, cu o etichetă pe care erau marcate 600 de grame de lămai, in valoare de 2,32 lei. Casieriţa a cerut să ii fie recantărite merele. Erau1,5 kilograme de mere in valoare de 4,57 lei. Bonul de lămai a fost anulat. Greşeala a fost corectată astfel pe loc, la casă, şi omul a plătit tot ce avea de plătit. „Era foarte multă lume in magazin şi am stat la rand la cantarul de fructe. E posibil să fi luat o altă etichetă, pentru că dacă apăsam pe butonul cu „lămai” in loc de „mere”, nu era diferenţa de gramaj. Se poate să fi scos cineva două etichete. In plus, am cumpărat şi mere la 2 lei kilogramul. Am mai avut trei tipuri de fructe, dar care erau cantărite corect. Nu este prima dată cand mi s-au verificat produsele, dar nu am avut niciodată probleme”, ne-a declarat clientul, care susţine că fapta sa nu a fost făcută cu intenţie.
Amendă 20 de lei pentru „daune interese”
Insă păţania nu se termină aici. Persoana care asigura paza in supermarket i-a verificat toate legumele şi produsele din coş, după care l-a invitat pe Băbţan in biroul său pentru a da o declaraţie. Clientul a explicat cele intamplate, iar in final i s-a aplicat o amendă de 20 de lei pentru „daune interese”. „Mi-au spus că acesta este regulamentul Kaufland şi trebuie să-l respect. Am plătit cei 20 de lei, pentru că eram cu soţia care trebuia să ajungă la serviciu şi ne grăbeam. Faptul că am fost considerat un hoţ mă supără foarte tare. Diferenţa era de doi lei intre eticheta cu lămai şi preţul merelor. Nu a fost intenţia mea să fur. Dacă mă prindea cu o ciocolată in buzunar, se putea considera furt. A fost o greşeală care s-a rezolvat la casierie. Consider că serviciul de pază a făcut un exces de zel”, se plange clientul magazinului.
Clientul nostru… facem ce vrem cu el
Amenda aplicată de supermarket pentru clienţii care etichetează incorect fructele şi legumele, fără a se dovedi că fapta este intenţionată, este cel puţin dubioasă. Mai ales că numărul clienţilor care au reclamat magazinului diferenţe intre preţul afişat la raft şi cel de pe bon este foarte mare. Reclamaţia se finalizează cu corectarea „erorii” şi, in cel mai bun caz, cu un „ne cerem scuze”, in nici un caz prin amendarea supermarketului sau plata unor daune către clienţii pe care magazinul a vrut să-i inşele, intenţionat sau nu. Claudiu Silaghi, comisar şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, ne-a spus că nu se poate pronunţa referitor la acest caz, decat după efectuarea cercetărilor.