Drumul prin care Zalăul se leagă de Cluj Napoca şi Satu Mare, DN1F, este reabilitat în această perioadă printr-un proiect amplu, în valoare totală de 42 de milioane de lei.

Din ceea ce s-a făcut până în prezent, în judeţul Sălaj reabilitarea a presupus turnarea unui covor asfaltic doar între marcajele ce delimitează benzile de circulaţie, fără ceea ce înseamnă marginea drumului, în vreme ce în judeţul Cluj se aşterne covor asfaltic pe întreaga cale de rulare.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a explicat joi, la Zalău, că specialiştii sunt cei care au decis ca unele porţiuni de drum să fie doar ranforsate (întărite n.r.), în vreme ce alte porţiuni să beneficieze de asfalt pe toată lăţimea drumului.   

„Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Cluj a decis să realizeze 70 de kilometri de covoare asfaltice şi 17 kilometri de ramforsări sisteme rutiere. În funcţie de valorile de trafic, în funcţie de gradul de uzură, ei, specialiştii, decid unde vin cu covor asfaltic, unde se impune doar ranforsarea sistemului rutier. Cu siguranţă, atât zonele în care se aşterne covor asfaltic, cât şi zonele în care se face doar ranforsarea sistemului rutier vor fi aduse la aceeaşi parametri de siguranţă în ceea ce priveşte circulaţia pe DN1F. Eu nu pun la îndoială expertiza specialiştilor şi fiţi convinţi că nu s-a decis să se aştearnă covor asfaltic în funcţie de un judeţ sau altul. Dimpotrivă, faptul că am reuşit să alocăm această sumă impresionantă şi să reabilităm aproape 90 de kilometri de drum naţional, cea mai importantă arteră care străbate judeţul nostru, DN1F, de la Cluj la Satu Mare, cred că este o mare realizare”, a  declarat Lucian Bode.

Ministrul şi-a exprimat convingerea că la o următoare reabilitare a drumului, „rolurile” se vor inversa.    

„Logic ar fi ca la următoarea intervenţie, acolo unde s-a pus covor asflatic să se intervină cu ranforsarea sistemului rutier şi unde nu s-a aşternut covor asfaltic acum, să se intervină cu covor asfaltic”, a  conchis acesta.