Semnătura electronică a devenit valabilă şi în autorizarea lucrărilor de construcţii. O Ordonanță de Urgență mai reduce din birocrație și permite depunerea înscrisurilor în format electronic, semnate cu semnatură electronică extinsă calificată, bazată pe un certificat calificat, pentru a facilita procedurile de autorizare în domeniul lucrărilor de construcții, arhitectură și urbanism.
Aceasta ține loc atât de semnatură olografă cât și de ștampilă și poate fi aplicată de arhitecți, auditori energetici, experți tehnici, specialiști în urbanism, diriginți de șantier, ingineri, alte persoane fizice din domenii conexe construcțiilor, arhitecturii și urbanismului care elaborează studii și proiecte.
Actul normativ precizează în mod expres că înscrisurile depuse în format electronic au forță juridică egală cu cele depuse pe hârtie.
Autoritățile publice care emit avize, acorduri, certificate de urbanism sau autorizații de construire sunt obligate să primească înscrisurile în format electronic, semnate cu semnatură electronică extinsă calificată.