Cei care sună fără motiv la serviciul de urgenţă 112 vor fi taxaţi.
Persoanele care sună la numărul unic de urgenţe 112 fără a avea o urgenţă reală, vor plăti. Pentru fiecare „glumă”, cei care sună abuziv la serviciul de urgenţă vor plăti cate 0,33 de cenţi plus TVA. Această nouă măsură va intra in vigoare din luna februarie a anului viitor. Prevederile sunt stipulate intr-o decizie semnată de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare in Comunicaţii (ANARC), Marius Cătălin Marinescu, publicată in Monitorul Oficial pe 1 decembrie. Dacă o persoană sună de două ori la 112 şi nu vorbeşte va fi redirecţionată către o platformă pe care va intra mesajul „Aţi apelat serviciul de urgenţă 112. Dacă doriţi să intraţi in legătură cu un operator, vă rugăm să apăsaţi tasta cinci de două ori”. Dacă apelantul nu apasă in 20 de secunde tasta cinci de două ori, el va fi deconectat. Persoanele care au efectuat şase apeluri nemotivate de pe acelaşi număr de telefon intr-un interval de 24 de ore vor fi redirecţionate timp de cinci zile către o platformă automată. Conform prevederilor legale, apelarea abuzivă a numărului 112 se pedepşeşte cu amendă de la 500 de lei la 1.000 de lei. (F.P.)
90 la sută din apelurile la 112 sunt false
Potrivit unei statistici a Serviciului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, in luna octombrie, in judeţul Sălaj, au fost primite prin 112 un număr de 17.697 de apeluri. Din acestea numai 1.910 apeluri s-au dovedit a fi cazuri de urgenţă care au necesitat intervenţia Poliţiei, Ambulanţei, Pompierilor sau Jandarmilor.