Drumurile naţionale din Sălaj suportă un trafic mult mai mare decat in urmă cu cinci ani.
Traficul rutier pe drumurile naţionale ce străbat Sălajul a crescut in ultimii cinci ani cu 50 la sută. In urma recensămantului autovehiculelor desfăşurat anul acesta, s-a constatat că cel mai circulat drum naţional, care străbate judeţul nostru, este DN1F, in special porţiunea de la ieşirea din Zalău pană la intrarea in comuna Hereclean, unde au fost inregistrate la punctul de control situat in dreptul societăţii comerciale Flavoia un număr de 5174 de autovehicule intr-o singură zi, potrivit informaţiilor furnizate de Secţia de Drumuri Naţionale Sălaj. Acest punct de control este nou infiinţat. Tot pe DN1F, la Zimbor au fost inregistrate 3222 de autovehicule, faţă de 1872 in 2005. La Ciumărna, anul acesta s-au inregistrat 2914, faţă de 2214, iar la Borla, tot pe DN1F, au fost inregistrate 3185, faţă de 2154 in urmă cu cinci ani. DN1H este in top pe locul al doilea. La punctul de control din Pericei au fost inregistrate intr-o singură zi, intr-un interval de opt ore, 3558 de autovehicule, faţă de 2336, cate au fost inre-gistrate in urmă cu cinci ani, la ultimul recensămant. De asemenea, tot pe DN1H, la Jibou, ieşirea spre Var, au fost inregistrate 2677 de autovehicule, faţă de 1636, in anul 2005. La Lemniu, pe DN1H, au fost inregistrate 1012, faţă de 482, in urmă cu cinci ani. Iar la punctul de control de la Drighiu, numărul autovehiculelor a fost de 748, faţă de 327 in 2005. Pe locul trei este DN1C, unde la punctul de control situat in Glod au fost inregistrate 2542 de autovehicule, intr-o singură zi, intr-un interval de opt ore. In 2005, se inregistrau 1689 autovehicule. Pe DN1G au fost amplasate două puncte de control a traficului. La Bălan, numărul autovehiculelor inregistrate anul acesta a fost de 2090, faţă de 696 in 2005. Iar la Cuzăplac au fost inregistrate 828, faţă de 542 de autovehicule in urmă cu cinci ani. La Ip, au fost inregistrate anul acesta 1843 de autovehicule care au circulat pe DN19B, intr-o singură zi, in opt ore, faţă de 2251 inregistrate in 2005.
Zonele intens circulate au prioritate la reabilitare
Acţiunea de monitorizare a traficului autovehiculelor pe drumurile naţionale şi judeţene a demarat pe 12 aprilie şi a fost incheiată pe 13 noiembrie. Scopul recensămantului a fost identificarea zonelor cel mai intens circulate, creionarea componentei traficului de marfă sau persoane care circulă pe drumurile publice. Zonele cele mai intens circulate vor fi cele care vor fi incluse cu prioritate in programele naţionale şi judeţene de reabilitare, fiind cele mai expuse deteriorării. Dintre drumurile naţionale, doar DN1F este de bună calitate, fiind şi drum euro-pean. Pe DN1G s-au efectuat, in ultima perioadă unele reparaţii. Au fost turnate covoare asfaltice, iar DN1H şi DN1C urmează să fie reabilitate, potrivit informaţii- lor furnizate de Secţia de Drumuri Naţionale Sălaj. Reprezentanţii filialei Sălaj a Drumurilor Naţionale au precizat că pe langă problemele tehnice , care vor fi rezolvate odată cu reabilitarea acestor drumuri, o altă problemă pe drumurile naţionale ce străbat Sălajul este şi semnalizarea. In special, pe porţiunile de drum mai izolate, cum este, de exemplu, distanţa intre Halmăşd (limita cu judeţul Bihor) pană la Drighiu, unde s-au furat chiar şi bornele kilometrice. O altă porţiune de drum naţional nesemnalizată co-respunzător din cauza furtu-rilor este şi pe DN1G, la intrarea in judeţ, de la Tetiş pană la Cuzăplac.
Reparaţii pe drumurile judeţene
Numărătoarea autovehiculelor pe drumurile judeţene s-a derulat prin 39 de puncte de monitorizare şi a avut un interval orar mai mare, de 14 ore. Insă datele despre traficul pe drumurile judeţene nu au fost incă centralizate. Din cei 600 de kilometri de drum judeţean din Sălaj – 300 de kilometri asfaltaţi şi 300 de kilometri pietruiţi – Consiliul Judeţean şi-a propus pentru acest an să intervină pe 150 de kilometri din drumurile asfaltate şi pe circa 50-60 de kilometri din cele pietruite. Pană la sfarşitul lunii septembrie au fost plombaţi 64 de kilometri de drum judeţean. Au fost turnate covoare asfaltice pe aproape 29 de kilometri , au fost reabilitaţi peste trei kilometri şi reparaţi aproximativ 51 de kilometri de drumuri pietruite.