Gradatia de merit, acordata in urma unui concurs de dosare, le aduce dascalilor 25 la suta in plus la salariu.

Pana in 17 iulie, cadrele didactice salajene care au solicitat gradatie de merit si sunt nemultumite de punctajul primit pot depune contestatii.

Peste 170 de invatatoare, educatoare si profesori au depus dosare pentru a beneficia de gradatia de merit. Prevazuta de Legea educatiei nationale, aceasta se acorda prin concurs Si reprezinta o majorare cu 25 la suta a salariului de baza detinut pe perioada acordarii gradatiei de merit, mai exact 5 ani de zile.

Doar 16 la suta dintre cadrele didactice pot primi gradatia de merit

Numarul maxim de gradatii care pot fi acordate se calculeaza astfel: din numarul rezultat prin aplicarea a 16 la suta din totalul posturilor didactice auxiliare şi a 16 la suta din totalul posturilor didactice de predare, de conducere, de îndrumare şi control existente în luna februarie 2020 la nivelul inspectoratului şcolar se scade numarul de gradatii acordate personalului didactic aflate în plata la 1 septembrie 2020, avand în vedere ca gradatia de merit se acorda pe o perioada efectiva de 5 ani. Procentul de 16 la suta se aplica, separat, fiecarei categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, îndrumare şi control/didactic auxiliar).

Gradatia de merit se atribuie începand cu data de 1 septembrie 2020.

La concursul pentru acordarea gradatiei de merit poate participa personalul din învatamantul preuniversitar de stat, angajat cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata sau pe perioada determinata, cu o vechime în învatamantul preuniversitar de cel putin 5 ani, cu calificativul “foarte bine^ în fiecare an şcolar din perioada evaluata, care a dovedit performante deosebite în activitatea didactica, dovedite de rezultatele elevilor, in inovarea didactica, în pregatirea elevilor distinşi la competitiile şcolare, in prevenirea şi combaterea abandonului şcolar şi a parasirii timpurii a şcolii, în integrarea copiilor cu cerinte educationale speciale.

Concursul presupune, de fapt, analiza dosarului

Pentru acordarea gradatiei de merit, inspectoratul şcolar evalueaza activitatea candidatilor înscrişi, inclusa în fişa de autoevaluare, sustinuta prin documente doveditoare, din perioada 1 septembrie 2014 – 31 august 2019.

Punctajul este, de fapt, o medie intre autoevaluarea candidatului si evaluarea pe care o fac reprezentanti Inspectoratului Scolar.

Pentru acordarea gradatiei de merit este necesar un punctaj de cel putin 75 puncte.

Analizand listele de la nivelul Inspectoratului Scolar Judetean Salaj, cu punctajele obtinute de solicitantii gradatiei de merit, se pot observa mai multe situatii in care punctajul de la evaluare este abia jumatate din punctajul de la autoevaluare.

Cei nemultumiti pot depune contestatii pana vineri, 17 iulie, inclusiv, la secretariatul Inspectoratului Scolar Judetean Salaj sau pe adresa de e-mail a institutiei: secretariat@isjsalaj.ro.

Presedintele Comisiei de evaluare a dosarelor în vederea acordarii gradatiilor de merit de la nivelul ISJ Salaj este prof.dr. Florian Cosmin Porcar, profesor de religie, numit inspector scolar adjunct in luna iunie, a acestui an.