Ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, propune ca fiecare aliment produs in Romania să aibă o etichetă care să conţină frunza din brandul turistic al Romaniei şi spune că mierea, fructele şi carnea de ovine vor fi promovate extern prin campanii comune cu Italia, Grecia, Cipru, Tunisia şi Bulgaria.
„Eu mă gandesc serios ca brandul acesta naţional să vină şi pe produsele agricole romaneşti, mai ales că l-a preluat şi Lucian Bute. Eu cred că acest brand, dincolo de dezbaterea care a fost şi care a trecut in zona politică, de ce nu l-ai aduce şi l-ai stiliza pe toate produsele care aparţin Romaniei? Şi pe produsele care se duc la export, dar şi pe cele care se vand in ţară”, a declarat agenţiei MEDIAFAX Valeriu Tabără.
El a afirmat că producţia agro-alimentară autohtonă este una de calitate şi că sunt „foarte multe semne de intrebare” privind importurile.
Potrivit ministrului, in cazul in care cumpărătorul ar vedea frunza pe un produs, s-ar gandi: „Da, domnule, e produs romanesc, mă pot adresa cu multă siguranţă”.
In plus, postarea frunzei pe produs ar creşte, in opinia lui Tabără, responsabilitatea firmei producătoare.
„Atunci cand pui o etichetă şi un brand ferm pe un produs inseamnă resposabilitatea celui care a făcut şi pune acea etichetă. Cred că foarte mulţi au conştiinţa că produsul lor e un produs bun. Eu voi susţine, ca ministru, o astfel de iniţiativă. Vă daţi seama că i-aş obliga, dar nu pot”, a adăugat Tabără.
Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, declara intr-un interviu acordat MEDIAFAX la inceputul lunii august că orice firmă care vrea să folosească elementele vizuale ale brandului poate să facă acest lucru, dar in anumite condiţii.
„Pană acum, foarte mulţi agenţi economici s-au arătat interesaţi de acest lucru şi in foarte scurt timp veţi vedea logoul pe etichetele multor produse, semn că agenţii economici au inţeles importanţa acestui demers. Gandiţi-vă cat de multe produse şi servicii sunt angrenate in industria ospitalităţii şi veţi inţelege de ce sectorul turistic este important in economia generală şi de ce trebuie promovare. Pe noi ne bucură faptul că tot mai multă lume işi arată sprijinul pentru proiect şi crede in utilitatea lui”, a afirmat Udrea.
Potrivit lui Tabără, Romania işi va promova produsele agro-alimentare pe piaţa externă prin campanii comune cu alte state.
Bulgaria şi Grecia au anunţat joi că vor lansa o campanie comună de promovare a produselor agricole, la care ar putea participa şi Romania, potrivit ministrului bulgar al Agriculturii.
Astfel, Bulgaria va promova legume şi produse din carne, iar Grecia uleiul de măsline. Campania va avea loc atat in statele membre ale Uniunii Europene, cat şi in afara acestora.
„Urma să mă intalnesc vineri cu ministrul Agriculturii din Bulgaria, dar din păcate a trebuit să aman această intalnire. E o temă de discuţie şi cu dansul, iar luni mă văd cu ministrul din Cipru. De ce nu am vorbi despre un sector performant, deşi pare mic, cum este mierea. Mierea romanească este un produs excepţional de bun şi foarte bine primit pe pieţele europene. De ce n-am vorbi despre fructe, despre carnea de ovine şi produsele din lapte”, a spus Tabără.
El a adăugat că promovarea va fi făcută prin expoziţii reciproce de produse.
„Aşa cum pregătim acum, cu Republica Moldova, o expoziţie cu vanzare, intr-un an poate la Chişinău, in altul la Bucureşti. Avem pregătită cu Italia o intalnire de acest tip, probabil că la Timişoara in luna mai. In februarie-martie avem o campanie de acest tip cu Tunisia, la invitaţia lor”, a mai spus ministrul Agriculturii.