Administratia locala zalauana are deschise in acest moment 28 de santiere, in diferite zone din oras. Lucrarile sunt finantate din bani europeni, fonduri guvernamentale sau bani din bugetul local. Sase dintre investitii se realizeaza prin Programul Operational Regional – Axa 4.1 – mobilitate urbana durabila. Aici se incadreaza si reabilitarea celor mai circulate artere rutiere din municipiu.

Modernizarea strazii Gheorghe Doja

Contractul de lucrari de pe strada Gheorghe Doja a fost atribuit asocierii firmelor SC Avril SRL & SC Delcar SRL, valoarea contractului este de 10.117.466,06 lei cu TVA, iar durata contractului este de 24 luni, avand termen de finalizare luna octombrie 2021. Ordinul de incepere a lucrarilor a fost emis in 1 octombrie 2019. În perioada 06 aprilie-24 aprilie, constructorul a încetat activitatea, iar lucrarile s-au reluat începând cu data de 27 aprilie 2020. În prezent lucrarile sunt din nou sistate, pâna la demararea lucrarilor la iluminatul public.
Lucrarile cuprind reabilitarea trotuarelor, amenajarea pistelor de biciclete, reabilitarea canalizarii pluviale, realizarea canalelor tehnice pentru curenti slabi si refacerea tramei stradale pe fiecare tronson. Procentul de realizare a lucrarii este de 36,65 la suta.

Modernizarea tronsonului Simion Barnutiu- Voievod Gelu

Modernizarea strazilor Simion Barnutiu si Voievod Gelu a fost atribuita firmei Drum Construct. Valoarea contractului este de 21.609.322,65 lei cu TVA, cu o durata de 24 luni, avand termen de finalizare luna septembrie 2021. Ordinul de începere a lucrarilor a fost dat in data de 2 septembrie 2019. In prezent se lucreaza la asfaltare, primele doua straturi, pe strada Industriei, pâna la intersectia cu strada Voievod Gelu, si pe strada Voievod Gelu (configurare sens giratoriu, ridicari capace si guri de scurgere). De la intersectia cu strada Voievod Gelu si pâna în zona Spitalului Judetean sunt realizate lucrarile de canalizare pluviala si curenti slabi. Procentul de realizare a lucrarii este de 34,08 la suta.

Trotuare noi si piste de biciclete pe Bulevard

Aceasta lucrare a fost atribuita firmei Drum Construct, valoarea contractului fiind de 19.999.399,09 lei cu TVA. Durata contractului este de 24 luni (noiembrie 2021). În momentul de fata lucrarea este sistata, urmând a se relua în cursul lunii iulie. Prin intermediul acestui proiect, finantat tot din fonduri europene, vor fi reabilitate trotuarele, va fi realizata pista de biciclete, va fi refacuta canalizarea pluviala si infrastructura subterana pentru retelele de telecomunicatii electrice de la intersectia cu strada Lupului pana la intersectia cu Piata Iuliu Maniu.

Modernizarea segmentului Corneliu Coposu – Avram Iancu

De modernizarea strazilor Corneliu Coposu si Avram Iancu se ocupa asocierea SC Avril SRL & SC Delcar SRL, valoarea contractului este de 12.774.689,35 lei cu TVA, iar durata acestuia este de 24 luni. Ordinul de începere a fost dat în data de 9 iunie.
Se decoperteaza partea de trotuar pe strada Avram Iancu, unde se lucreaza la introducerea în subteran a canalizarii pluviale şi canalizatiei pentru curenti slabi. Principalele lucrari de investitii care sunt executate la acest obiectiv cuprind reabilitarea trotuarelor, amenajarea pistelor de biciclete, reabilitarea canalizarii pluviale, realizarea canalelor tehnice pentru curenti slabi și refacerea tramei stradale pe fiecare tronson.

Se reabiliteaza strada 22 Decembrie 1989, fosta Crasnei

Contractul de modernizare a strazii 22 Decembrie 1989 a fost atribuit firmei Drum Construct S.R.L. Valoarea contractului, cu o durata de 12 luni (mai 2021), se ridica la 5.023.734,64 lei cu TVA, Ordinul de începere a lucrarilor a fost emis in data de 18 mai, iar principalele lucrari cuprind reabilitarea trotuarelor, amenajarea pistelor de biciclete, reabilitarea canalizarii pluviale, realizarea canalelor tehnice pentru curenti slabi și refacerea tramei stradale pe fiecare tronson.

Transport in comun modernizat

Contractul privind modernizarea sistemului de transport în comun, prin achizitia a 20 de autobuze electrice si a statiilor de încarcare si introducerea e-ticketing si Inteligent Transport System a fost castigat de Asocierea S.C. Anadolu Automobil Rom S.R.L. – S.C. Aic Trucks S.R.L. – S.C. Radcom S.R.L. Contractul are o valoare de 67.860.502,89 lei cu TVA. Durata este de 16 luni (aprilie 2021). S-au livrat 5 autobuze din gama celor de 10 metri, s-au montat doi stâlpi de încarcare rapida în incinta SC Transurbis SA si se lucreaza la montarea statiilor lente. Contractul vizeaza achizitia a 20 de autobuze electrice (10 autobuze din gama de 10 metri si 10 autobuze din gama de 12 metri), sistem de monitorizare al flotei pentru alte 65 de autobuze; sistem de e-ticketing pentru 65 de autobuze; sistem de informare calatori în 10 statii de autobuz si în 20 de autobuze; sistem de monitorizare calatori; sistem integrat de gestiune si diagnosticare electronica (SIGDE) prin CAN – 20 de seturi; programe si licente; statii de încarcare pentru autobuze electrice (6 statii de încarcare rapida si 20 de statii de încarcare lenta); SDV-uri, echipamente si softuri specifice pentru executarea lucrarilor de întretinere si reparatii.