Drumurile rele continua sa dea mari batai de cap soferilor zalauani sau celor care sunt in tranzit prin orasul de sub Meses. In unele zone gropile din asfalt au devenit de-a dreptul un pericol pentru integritatea fizica a masinilor si a conducatorilor auto.
Reprezentantii autoritatilor locale au in plan demararea de lucrari pentru reabilitarea stradala si au propus deja sume destul de consistente pentru aceste investitii. Sumele alocate lucrarilor de reabilitare a strazilor urmeaza sa fie aprobate prin bugetul local, care va fi supus votului consilierilor locali in urmatoarea sedinta de consiliu local, care va avea loc la inceputul saptaminii viitoare. „In proiectul de buget, care va fi dezbatut in viitoarea sedinta, s-a propus, pentru reparatii stradale, alocarea sumei de 3.789.000 lei”, ne-a declarat Manuela Ghiurutan, purtatorul de cuvint al primariei.
Angajatii Directiei Generale de Administrare a Domeniului Public (DGADP) au inceput deja sa plombeze gropile din asfalt in citeva din zonele cele mai importante ale orasului.
„Joi, 12 martie, s-a intervenit pentru plombari in zona Bulevardului Mihai Viteazul (pe portiunea Rompetrol – Armatura – Gara). Deindata ce vremea va permite se vor relua lucrarile pina in zona centrala a orasului, ulterior urmind sa se treaca la repararea celorlalte strazi, prioritare fiind rutele pe care circula mijloacele de transport in comun”, a mai adaugat Manuela Ghiurutan.
Potrivit declaratiilor sale, programul de reabilitare a strazilor, stabilit initial pentru acest an, urmeaza sa fie modificat. Aceasta situatie este generata de lucrarile de reabilitare si extindere a retelelor de apa si canalizare din municipiu, care vor incepe pina la sfirsitul acestei luni.
In urma discutiilor de saptamana trecuta, la care au participat consultantul si constructorul, a fost stabilita varianta finala a graficului de lucrari si, in functie de acest grafic, se va reface si planul anual de reabilitare a strazilor. Avand in vedere ca lucrarile se vor derula pe parcursul a doi ani, in prima etapa se va actiona pe strazile care nu sunt afectate de lucrari, iar in etapa a II-a se va interveni pentru refacerea strazilor pe care s-au finalizat lucrarile. Astfel, previziunile sunt destul de sumbre pentru soferii din singurul municipiu salajean, care se vor confrunta, pentru inca cel putin doi ani, cu craterele din drumurile Zalaului.