Avem o jumatate de sosea de centura si promisiuni kilometrice pentru cel de-al doilea tronson

Al doilea tronson din soseaua de centura a municipiului Zalau este unul dintre obiectivele despre care autoritatile nu vor putea spune vreodata ca a fost realizat intr-o perioada de timp rezonabila. Constructia primei si singurei jumatati functionale a soselei de centura a inceput in 2008 si a fost finalizata in 2010. Cu toate ca promisiuni s-au facut an de an, in 2020 nu observam vreo miscare la fata locului.

Prin luna februarie a acestui an, aflam ca un consortiu format din doua firme, din China si România, a fost singurul care a depus o oferta de participare la licitatia organizata de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru proiectarea si executia tronsonului II al centurii ocolitoare a Zalaului.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spunea atunci ca “noi am putea vorbi, într-un scenariu optimist, despre finalul anului 2022, ca acest obiectiv sa fie dat în trafic”, adaugand ca “de realizarea acestui obiectiv depinde enorm de mult dezvoltarea municipiului Zalau si a judetului Salaj”.

La finele lunii martie, printr-un comunicat de presa, am aflat ca CNAIR “în calitate de solicitant, a elaborat si depus in data de 27.03.2020 Aplicatia de Finantare pentru proiectul Varianta de ocolire a municipiului Zalau, etapa 2, între DN1F, km 79+625 – DJ191C în vederea obtinerii de finantare nerambursabila alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”.
Potrivit CNAIR, “valoarea totala a proiectului este de 240.467.845,60 lei, finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85 la suta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 172.153.936,54 lei, 15 la suta contributia proprie – 30.380.106,44 lei, restul de 37.933.802,62 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 47 luni (din care proiectare si executie lucrari reprezinta 30 luni)”.
Prima jumatate a soselei ocolitoare a Zalaului are aproximativ 9 kilometri. A doua jumatate ar urma sa aiba, cand va fi gata, 5,535 kilometri.