decembrie 5, 2025

RCS&RDS amendată cu 300.000 de lei

imagine-articol_19391

Firma de telecomunicaţii nu şi-a notificat abonaţii că a introdus o taxă de mentenanţă, in valoare de 5 lei, la serviciul de telefonie fixă.
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare in Comunicaţii a amendat RCS & RDS cu trei miliarde de lei vechi pentru că nu şi-a notificat abonaţii in mod individual cu privire la introducerea, pentru serviciul de telefonie fixă, a unei taxe de mentenanţă, in valoare de 5 lei şi pentru că nu a modificat contractul-cadru, astfel incat să fie asigurat dreptul abonaţilor de a fi informaţi in mod individual cu privire la modificările contractuale. „Dacă pană la data de 29 octombrie 2010, RCS & RDS nu-şi va notifica clienţii cu privire la introducerea acestei taxe şi nu-şi va modifica contractul-cadru pană la data de 19 septembrie 2010, va plăti amendă pentru fiecare zi de intarziere. Furnizorii de servicii de comunicaţii electronice trebuie să inţeleagă că au anumite obligaţii in relaţia cu utilizatorii şi să-şi asume responsabilităţile ce le revin”, a declarat preşedintele ANCOM, Cătălin Marinescu, cu ocazia Reuniunii Regionale de la Cluj, la care au fost prezenţi şi furnizori de servicii şi retele de comunicaăţii electronice judeţul Sălaj.
Din momentul primirii notificării din partea RCS & RDS, utilizatorii finali abonaţi ai companiei vor avea la dispoziţie 30 de zile pentru a alege intre renunţarea la contractul incheiat cu furnizorul, fără a plăti nicio despăgubire sau rămanerea in contract. RCS & RDS are obligaţia de a restitui integral utilizatorilor care, ulterior primirii notificării, doresc să denunţe unilateral contractul, sumele corespunzătoare taxei de mentenanţă percepute de RCS & RDS in perioada scursă intre data introducerii taxei şi data rezilierii contractului. Termenul maxim de restituire este de cel mult 30 de zile de la data rezilierii contractului.
Măsurile aplicate de ANCOM sunt luate in urma primirii unei serii de sesizări de la utilizatorii finali prin care aceştia reclamau introducerea, incepand cu luna iunie 2010, a noului tarif, in condiţiile in care acesta nu se regăsea in contractele incheiate cu RCS & RDS. Legea nu interzice modificarea unilaterală a clauzelor contractuale de către furnizori, insă aceştia au obligaţia să-şi informeze clienţii atat despre modificări, cu cel puţin 30 de zile inainte de intrarea in vigoare a acestora, cat şi despre posibilitatea utilizatorilor de a renunţa la continuarea relaţiei contractuale dacă nu sunt de acord cu modificările propuse, fără plata vreunei despăgubiri.