Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului Elena Udrea a declarat joi la Shanghai, intrebata daca logoul brandului turistic al Romaniei a fost preluat de pe internet, ca nu stie cum s-a lucrat la brand si ca acesta a fost predat ministerului odata cu drepturile de autor asupra lui.

„Nu ma pricep la branduri si marci, dar acest produs a fost achizitionat in urma unei licitatii publice de la o mare companie de branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei, Croatiei, Cubei si altele”, a declarat Udrea la conferinta de dupa lansarea brandului.

Ea a adaugat ca brandul a fost predat ministerului cu toate drepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru el dreptul de proprietate internationala, a spus Udrea.

„Din punctul nostru de vedere suntem in deplina legalitate. N-as putea eu sa va raspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garantia ca cei care au creat brandul sunt responsabili si au respectat toata legislatia”, a mai spus ea.

Concomitent cu lansarea oficiala, la Shanghai, a noului brand de tara al Romaniei, bloggerii si presa din tara au inceput sa scrie si sa publice imagini care arata ca un element al logo-ului folosit de Ministerul Turismului seamana foarte mult cu cel folosit de companii private si s-ar gasi, de altfel, si pe site-uri care vand fotografie de stock.

Unul dintre elementele logo-ului, care reprezinta o frunza, este aproape identic ca forma si culoare in cele doua imagini. De asemenea, sub frunza apare, in ambele cazuri, o linie desenata aproape la fel, dar de culori diferite.

Crearea si promovarea brandului turistic, finantate din fonduri europene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potentialului turistic al Romaniei, pentru care sunt alocati 75 milioane de euro pana la finalul anului 2013.

Brandul este realizat de asocierea THR – Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA – Taylor Nelson Sofres.

Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului arata, intr-un comunicat, ca asociearea THR-TNS este una dintre cele mai prestigioase firme de branding din lume, care a construit branduri de turism pentru tari ca Argentina, Spania, Croatia.

„In cadrul contractului, serviciile furnizate de prestator au constat in: elaborarea de studii pentru stabilirea imaginii curente a Romaniei pe pietele principale ale Romaniei; determinarea avantajelor competitive ale Romaniei comparativ cu alte destinatii turistice; identificarea celei mai bune pozitionari a Romaniei ca destinatie turistica; conceptualizarea, creatia si designul acesteia; identificarea unor linii directoare pentru pozitionarea brandului pe pietele turistice si pentru strategia de comunicare; crearea manualului de brand care sa cuprinda informatii despre modalitatile de utilizare si cateva exemple de aplicatii”, se precizeaza in comunicat.

Referitor la drepturile de proprietate intelectuala, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului arata ca a prevazut o serie de obligatii contractuale in sarcina asocierii THR-TNS, in baza carora prestatorul garanteaza ca elementele manualului de brand sunt originale si nu incalca dreptul de autor, drepturile conexe sau un alt drept de proprietate intelectuala apartinand sau exercitate in conditiile legale de catre un tert.

Totodata, prestatorul garanteaza ca nu exista niciun fel de limitari legale ori contractuale sau alte imprejurari, in a cesiona drepturile de proprietate intelectuala, iar drepturile patrimoniale vor fi considerate ca cesionate in mod irevocabil ministerului de la data executarii obligatiei de plata a serviciilor.

De asemenea, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului s-a asigurat ca elementele brandului sunt inregistrate la OSIM.