Primaria Municipiului a pus bazele proiectului de constituire a unui serviciu de voluntari care sa intervina in cazul situatiilor de urgenta.
Consiliul Local al Municipiul Zalau a aprobat in sedinta ordinara de ieri infiintarea Serviciului Voluntar pentru Situatii de Urgenta (SVSU). Scopul constituirii acestui serviciu este interventia in municipiul Zalau in cazul situatiilor create de dezastre, pentru activitati de salvare si sprijinirea fortelor care intervin (pompieri, ambulanta). Atributia principala a acestui compartiment este de a desfasura activitati de indrumare si control pentru prevenirea riscurilor producerii unor situatii de urgenta.
Serviciul va avea in componenta patru echipe specializate, fiecare cu cate trei persoane responsabile pe anumite domenii. Echipa de instiintare-alarmare va fi compusa din specialisti in domeniul radiocomunicatiilor si electricieni, echipa sanitar- veterinara din medic uman si medic veterinar. Din echipa de evacuare vor face parte secretarul primariei, administratorul primariei si sefi ai locurilor care se propun pentru a fi cazata populatia evacuata. Ultima echipa, cea de suport logistic, va avea in componenta contabilul sef si personal care stie sa se ocupe de logistica actiunilor. Pe langa aceste echipe specializate, in organigrama SVSU vor mai fi cuprinse 12 posturi pentru compartimentul de prevenire, 16 pentru Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta (CLSU), un post va fi pentru presedintele CLSU, iar altul pentru seful SVSU, in total 42 de posturi.
Serviciul se va constitui din voluntari, pe baza consimtamantului liber exprimat. Incadrarea se executata de catre Consiliul Local al Municipiului Zalau in urma verificarilor efectuate si functie de aptitudinile specifice necesare misiunilor ce le-ar putea indeplini. Conditiile minime pe care trebuie sa le indeplineasca un viitor voluntar sunt: varsta intre 18-50 ani, domiciliul stabil in Zalau, apt din punct de vedere medical, fara cazier si pregatire in domeniul solicitat. Personalul cooptat in cadrul formatiunilor va semna un contract de voluntariat pe durata determinata de minimum un an de zile. Pentru fiecare specialitate prevazuta in organigrama se recruteaza doi-trei voluntari, cei care nu vor fi incadrati vor constitui rezerva de personal a formatiunii si vor desfasura activitati de pregatire in comun cu ceilalti, fiind in masura in orice moment sa participe la actiuni de interventie.