Unitatea de Primire a Urgentelor Zalau se confrunta, in ultimul timp, cu tot mai multe cazuri de violenta verbala venite din partea pacientilor nemultumiti. Este vorba despre persoanele care vin la Urgenta, dar nu prezinta cazuri de reala urgenta si care atunci cand constata ca nu sunt considerate „prioritati” devin recalcitrante si incearca sa ameninte si sa injure personalul din urgenta.
Potrivit informatiilor primite de la purtatorul de cuvant al Spitalului, atat medicii, cat si asistentele incearca sa-i calmeze pe scandalagii, iar daca nu reusesc recurg la ajutorul fortelor de ordine, lucru care se intampla aproape in fiecare saptamana. Singurul gardian public de la poarta urgentei nu poate face fata pacientilor nemultumiti.
Din numarul total al pacientilor care se prezinta la Urgenta, doar 20 la suta sunt urgente reale, iar tocmai pacientii care nu sunt urgente si care ar putea fi tratati la cabinetele de familie sunt cei care provoaca cele mai multe probleme. Potrivit spitalului, „nu exista zi in care sa nu existe cazuri de violenta verbala la adresa personalului”. Dupa ce sunt triati si pusi sa-si astepte randul, pacientii inchipuiti se considera discriminati, chiar daca au asteptat doar zece minute. „Acest aspect si numarul tot mai mare al mare al pacientilor care se prezinta in UPU cu afectiuni care nu reprezinta urgente medicale ingreuneaza desfasurarea activitatii medicale in Unitatea de Primiri Urgente a Spitalului”, se specifica intr-un comunicat de presa al Spitalului.